Nedotažená kola: FIA už vybrala na pokutách 1,7 milionu

Už 70 tisíc euro (1,77 milionu korun) vybrala FIA na pokutách za nebezpečná vypuštění.

V Austrálii měl problém Haas. Kvůli nedotaženým kolům museli odstoupit oba jezdci. Haas za to zaplatil za každého 5 tisíc euro. Podobný problém měl v Bahrajnu v tréninku Kimi Räikkönen. Pokuta byla ve stejné výši. V závodě pak došlo k daleko horšímu incidentu, při kterém se zranil mechanik. Pokuta byla o řád vyšší – 50 tisíc euro. 

Arrivabene vysvětlil okolnosti nepovedené zastávky v boxech

Arrivabene vysvětlil okolnosti nepovedené zastávky v boxech

Naposledy se problém s kolem objevil v Číně u Stoffela Vandoorna. Opět z toho byla pokuta 5 tisíc.

Stewardi za uvolněné kolo v tréninku mohou udělit i penalizaci v podobě poklesu o několik míst na startovním roštu. K tomu by ale sáhli nejspíše jen v případě, že by jezdec ihned vůz neodstavil, pokoušel se dojet do boxů apod.

Změny by být neměly

Kevin Magnussen i někteří zástupci týmů si ale nemyslí, že by se mělo na pit stopech něco měnit. Podle Magnussena se musí týmy vzpamatovat a pracovat bezpečněji.

„Tohle se stává, když máte konkurenci,“ řekl. „Posouváte limity a když najdete limit, vrátíte se o kousek zpět.“

„Pit stopy jsou extrémně rychlé. Nyní se dostáváme na limit, kde je těžké se ještě zrychlit. V určitém okamžiku musíte přestat tlačit na to, abyste byli rychlejší a věnovat se spíše tomu, abyste byli bezpečnější a spolehlivější.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson 

Diskuze (4) Další článek: Force India přiznává vážné problémy
12:40 | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.
18. září | Výběr pneumatik pro GP Ruska.. odkaz
18. září | FIA se ještě podívá na nové zařízení pro chlazení airboxu, kterým Ferrari může zakrývat kameru. Zatím žádný problém FIA nenašla, ale prověří to. Podle Whitinga to není priorita.
18. září | GP Singapuru sledovalo na RTL více než 4,5 milionů diváků. To je o 600 tisíc více než vloni.