Nedostal jsem z vozu maximum, řekl Alonso po první kvalifikaci

Fernando Alonso podle svých slov nedokázal v první kvalifikaci na závod Indy 500 dostat ze svého vozu maximum. Přesto se mu však povedlo postoupit mezi nejlepších devět pilotů, mezi kterými se rozhodne o držiteli pole position.
Nedostal jsem z vozu maximum, řekl Alonso po první kvalifikaci

Pilot týmu McLaren Honda Andretti ve svém čtyřkolovém kvalifikačním pokusu dosáhl průměrné rychlosti 230,034 mil za hodinu (370,204 km/h), čímž se zařadil na sedmé místo z devíti nejrychlejších pilotů, mezi kterými se v neděli rozhodne o držiteli pole position.

„Ta kola mohu ještě vylepšit, nedostal jsem z vozu maximum,“ řekl Alonso. „Stále se učím. Poučím se z toho a budu rychlejší. Tým odvedl skvělou práci, když mě posadil do vozu, se kterým jsem byl schopen zajíždět kola rychlostí 230 mil v hodině, to ale nebylo všechno. Ve třetím a čtvrtém kole jsem nevyužil plný potenciál.“

Podle Alonsa by tým měl ještě vylepšit celkové ovládání vozu. Po svém kvalifikačním pokusu si pilot McLarenu stěžoval na přetáčivost. To se ukázalo jako problém ve druhé polovině jeho kvalifikačního pokusu, když ve třetím a čtvrtém kole byl pomalejší.

„Musíme se znovu podívat na úroveň přítlaku,“ odpověděl Alonso Autosportu na to, jaké chce udělat změny. „Když jsem jel, tak bylo v té chvíli docela teplo, musíme se proto podívat, jaké budou podmínky zítra, když pojedu, a následně rozhodneme o přítlaku, jaký nastavíme.“

Indy 500: Alonso postoupil mezi 9 nejlepších, Bourdais těžce boural

Indy 500: Alonso postoupil mezi 9 nejlepších, Bourdais těžce boural

„Z pohledu změn nastavení můžeme zřejmě dosáhnout drobného vylepšení, aby se mi jelo pohodlněji a abych jel vyrovnaněji.“

Postup mezi nejrychlejších devět v kvalifikaci přitom Alonso po prvním dni testu na oválu v Indianapolis nečekal.

„Bylo to nemyslitelné. Ne proto, že byste si nevěřili nebo tak, ale je tu spousta drobných ingrediencí, které musíte dát dohromady, abyste našli ten správný recept.“

„Roli hraje vítr nebo tlak, že máte jen pár kol pro testování v rámci Fast Friday, dnes se přitom podmínky měnily v každém jednom kole.“

„Zítra všichni zrychlí. Po dnešních jízdách ještě trochu vyladíme auto a pokusíme se být konkurenceschopnější.“

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
23. srpna | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

22.  8.  2017 | | 156 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Honda změnila vyhodnocování vývoje motoru

Honda změnila vyhodnocování vývoje m…

Hasegawa nedávno řekl, že Honda bojuje s korelací mezi dynamometrem a tratí. Nyní odhalil, že Honda změnila přístup k vývoji.

22.  8.  2017 | | 44 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A