Něco takového by se nemělo stávat, shodují se jezdci zapletení do kolize při restartu

Premiérová Velká cena Toskánska formule 1 na okruhu v Mugellu byla dvakrát zastavena. Poprvé kvůli hromadné nehodě, ke které došlo na cílové rovince při restartu závodu po safety caru.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Něco takového by se nemělo stávat, shodují se jezdci zapletení do kolize při restartu | Foto: Getty Images / Peter Fox

Po nehodě v prvním kole, která vyřadila Maxe Verstappena a Pierra Gaslyho, vyjel na trať safety car.

Vedoucí Valtteri Bottas při restartu do posledního možného momentu zahříval pneumatiky a držel za sebou celé startovní pole. Někteří piloti ze zadních pozic však akcelerovali dříve a překvapili je jezdci před nimi, kteří stále jeli pomalu.

Jedním z pilotů, kteří na nehodu doplatili, byl i Kevin Magnussen z Haasu. „Neviděl jsem to ze všech aut před sebou, mám ale pocit, že někdo možná zvolnil, aby se pokusil získat rychlost,“ řekl Magnussen.

„Nevím to jistě, ale někteří jezdci, pár aut přede mnou, na pár sekund šlápli na plný plyn a pak znovu zastavili přímo před startovní čárou. Musel jsem zabrzdit, stejně tak ten jezdec za mnou. Někdo nereagoval a došlo k velké nehodě,“ popsal Dán.

„Rozhodně se to musí prozkoumat a do budoucna zlepšit, abychom se znovu nedostali do této situace. Bylo to nebezpečné a do budoucna se toho musíme vyvarovat.“

Nehoda vyřadila ze závodu Magnussena, Carlose Sainze Jr., Antonia Giovinazziho a Nicholase Latifiho.

Sainz Jr. s Magnussenem souhlasí. Incident mu připomenul „velmi ošklivé věci z minulosti“.

„Zdá se, že někdo ve středu pole nebo více lidí si myslelo, že závod už byl restartován. Já byl zaseknutý za alfou, oba jsme už byli ve větrném pytli a závodili,“ řekl pilot McLarenu.

Stewardi rozdali varování

Za druhou kolizi dostala řada jezdců formální varování: Magnussen, Kvjat, Latifi, Albon, Norris, Stroll, Ricciardo, Perez, Ocon, Russell, Giovinazzi, Sainz. 

Podle stewardů bylo příčinou nehody nekonzistentní použití plynu a brzd a nikdo nebyl jednoznačně na vině.

„Jakmile k tomu vpředu došlo, tři nebo čtyři auta úplně přejela uprostřed rovinky trať a já jich pár vzal s sebou. Velmi nebezpečná situace. Připomnělo mi to velmi ošklivé věci z minulosti. Nechci nic říkat, ale něco takového musí být analyzováno a musí se zjistit, co se stalo.“

„Jezdci za mnou už tlačili. Poslední, co jsem viděl, bylo, jak přede mnou Magnussen úplně zastavil. Snažil jsem se mu vyhnout, ale byl tam a já už jel naplno. Jsem frustrovaný, protože po prvním kole jsem byl čtrnáctý,“ řekl Giovinazzi.

Latifi, který byl hned za Magnussenem, očekával, že restarty budou v Mugellu náročné.

„Na této trati, kde byla startovní čára tak daleko, to bylo zřejmé. Myslím, že lídr se vždy bude snažit držet to do poslední chvíle, jen aby zabránil větrnému pytli. Ve středu pole pak dojde k řetěžové reakci a vždy je těžké to soudit,“ říká pilot Williamsu.

Další článek: Verstappen je frustrovaný po dalším problému s pohonnou jednotkou

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen