Nechme současné motory a zrušme omezení, navrhuje Renault

Dva ze čtyř výrobců nejsou zrovna nadšení z obrysů pohonných jednotek, které představila FIA společně s F1.
Nechme současné motory a zrušme omezení, navrhuje Renault

Podle Wolffa a Abiteboula sice návrh vypadá jako úprava (chcete-li vylepšení a zjednodušení) současných pohonných jednotek, ale realita je taková, že jde o úplně jinou pohonnou jednotku. Důsledky? Nová vývojová válka a také možnost, že to opět někdo zvládne lépe a bude dominovat.

„Bez ohledu na to, co FOM a FIA řeknou, to, co se překládá, je nový motor,“ řekl Abiteboul pro Autosport. 

„Musíme být velmi opatrní, protože pokaždé, když přijdeme s novou regulací, která přichází s novým produktem, tak všichni víme, jak to dopadne.“

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

„Když se podíváte na prezentované body, nevypadá to jako velká změna. Vypadá to podobně, ale je to masivní změna,“ uvedl Wolff.

Renault navrhuje provést pouze dílčí změny a to takové, se kterými by se mohlo přijít už od roku 2019.

„Návrh Renaultu je zachovat stávající motor, ale zbavit se jakéhokoliv omezení z hlediska množství paliva, změnit průtok paliva a rovněž omezení otáček,“ vysvětlil Abiteboul.

Je to nanejvýš výchozí bod a úspory to nepřinese, říká Wolff o nových motorech

Je to nanejvýš výchozí bod a úspory to nepřinese, říká Wolff o nových motorech

„Skvělé na tomto návrhu je, že bychom to dokázali, aniž bychom museli čekat do roku 2021.“

„Svět se rychle mění. Do roku 2022 se řada výrobců automobilů přestěhuje do něčeho, co je více elektrifikováno než dnes, takže si myslím, že načasování toho, abychom se nyní rozhodli, co chceme pro roky 2021 až 2026, není možná vhodné.“

Ferrari zatím situaci nekomentovalo a Honda komentář odmítla. 

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Diskuze (13) Další článek: Hamilton si užil souboj s Alonsem a doufá, že jich bude příští rok více
20. dubna | Kvjat odjel 118 kol ve Fioranu v rámci testů pro Pirelli. Giovinazzi včera 124 kol. Testovalo se na mokré trati.
20. dubna | Kvjat ve Fioranu jezdí s Ferrari. Testuje pro Pirelli.
20. dubna | Williams Grand Prix Holdings klesly celkové tržby ze 167,4 mil. na 166,2 milionů a zisk z 15,5 na 10,8 milionů liber.
20. dubna | Tým Williams vloni vydělal 125,6 milionů liber (předloni to bylo 116,7 milionů). Za nárůstem jsou zřejmě peníze od… odkaz
20. dubna | Pro GP Francie nominovalo Pirelli ultraměkkou, superměkkou a měkkou směs.

GP Ázerbájdžánu 2018

Pátek 27. dubna 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 28. dubna 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. dubna 2018
Závod 14.10