Nechme současné motory a zrušme omezení, navrhuje Renault

Dva ze čtyř výrobců nejsou zrovna nadšení z obrysů pohonných jednotek, které představila FIA společně s F1.
Nechme současné motory a zrušme omezení, navrhuje Renault

Podle Wolffa a Abiteboula sice návrh vypadá jako úprava (chcete-li vylepšení a zjednodušení) současných pohonných jednotek, ale realita je taková, že jde o úplně jinou pohonnou jednotku. Důsledky? Nová vývojová válka a také možnost, že to opět někdo zvládne lépe a bude dominovat.

„Bez ohledu na to, co FOM a FIA řeknou, to, co se překládá, je nový motor,“ řekl Abiteboul pro Autosport. 

„Musíme být velmi opatrní, protože pokaždé, když přijdeme s novou regulací, která přichází s novým produktem, tak všichni víme, jak to dopadne.“

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

F1 2021: FIA a F1 představili obrysy nových motorů

„Když se podíváte na prezentované body, nevypadá to jako velká změna. Vypadá to podobně, ale je to masivní změna,“ uvedl Wolff.

Renault navrhuje provést pouze dílčí změny a to takové, se kterými by se mohlo přijít už od roku 2019.

„Návrh Renaultu je zachovat stávající motor, ale zbavit se jakéhokoliv omezení z hlediska množství paliva, změnit průtok paliva a rovněž omezení otáček,“ vysvětlil Abiteboul.

Je to nanejvýš výchozí bod a úspory to nepřinese, říká Wolff o nových motorech

Je to nanejvýš výchozí bod a úspory to nepřinese, říká Wolff o nových motorech

„Skvělé na tomto návrhu je, že bychom to dokázali, aniž bychom museli čekat do roku 2021.“

„Svět se rychle mění. Do roku 2022 se řada výrobců automobilů přestěhuje do něčeho, co je více elektrifikováno než dnes, takže si myslím, že načasování toho, abychom se nyní rozhodli, co chceme pro roky 2021 až 2026, není možná vhodné.“

Ferrari zatím situaci nekomentovalo a Honda komentář odmítla. 

Foto: Getty Images / Dan Mullan

Další článek: Hamilton si užil souboj s Alonsem a doufá, že jich bude příští rok více

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)