Nečekejme se změnami na první nehodu, vyzývá Barrichello

Současný způsob práce s nastavitelným zadním křídlem a KERS zatěžuje jezdce příliš a nevěnují se řízení. Rubens Barrichello by proto rád zavedl změny co nejdříve.
Nečekejme se změnami na první nehodu, vyzývá Barrichello

Brazilský pilot Williamsu zpochybnil pravidla, která vymezují používání nastavitelného zadního křídla. Nesouhlasí s tím, aby se v trénincích a kvalifikacích používala kdykoliv.

"Doufejme, že dojde k upřesnění používání zadního křídla, protože by mělo být používáno jen na rovinkách a pro předjíždění," cituje Barrichella Autosport. "Teď to funguje v podstatě jako F-průduch, aktivujete ho v každé zatáčce a začíná to být noční můra."

"Používat ho bychom měli, ale tak, aby pomáhalo předjíždění. Ale jezdci budou zkoušet projíždět zatáčky s aktivovaným křídlem a bude docházet k nehodám. To není účelem. Jezdci budou riskovat. Loni jsem musel zvedat koleno, abych ho (F-průduch) aktivoval, a Eau Rouge jsem projížděl s jednou nohou, a to není účelem. Tak by to být nemělo."

K nastavitelnému zadnímu křídlu se přidává ovládání systému na rekuperaci kinetické energie, které také vyžaduje nemalou pozornost. "Kvůli KERS musíte sledovat čísla na volantu, protože ho chcete aktivovat na tom správném místě," vysvětloval Barrichello. "Takže nehledíme pořád před sebe. Nechci čekat na to, až někdo do někoho narazí, abychom něco udělali. Jako jezdci o tom jednáme s Charliem (Whitingem) a Jeanem Todtem, snad přijdeme s něčím lepším."

McLaren nedávno navrhl návrat obousměrné telemetrie, aby jezdcům ulehčil práci v kokpitu. Barrichello má také nápad, jak jezdcům odlehčit, ale detaily neprozradil.

"Jsem otevřený všem návrhům," řekl. "Nechci říkat, jaké řešení by bylo nejlepší. Jistý nápad mám. Vyslechli jsme si několik dobrých způsobů řešení."

V úvodu sezóny se ovšem může stát, že bude mít Brazilec o starost méně díky absenci KERS ve voze Williamsu. Tento systém má totiž časté technické problémy a Barrichello přiznal, že i když by nerad jezdil bez něj, kladou si v Grove otázku, jestli by nebylo vhodné jeho závodní debut odložit na později.

Diskuze (48) Další článek: Třetí den testů v Montmelu byl nejrychlejší Sergio Pérez
16:32 | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
10:49 | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.
21. ledna | HWA bude spolupracovat ve F2 s týmem Arden. Šance pro juniory Mercedesu...
20. ledna | Objevují se spekulace, že manažerem Micka Schumachera bude N. Todt.