Nebýt špatného načasování virtuálního safety caru, mohli jsme dojet v první šestce, litoval Alonso | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Nebýt špatného načasování virtuálního safety caru, mohli jsme dojet v první šestce, litoval Alonso

Fernando Alonso i po sedmi letošních velkých cenách zůstává bez bodu. V Imole mu sice rychlost nechyběla, ale doplatil na virtuální safety car.

Z hlediska čisté rychlosti prožil Aston Martin během uplynulého víkendu v Imole pravděpodobně nejlepší velkou cenu dosavadního průběhu sezony. Přesto si však zelené monoposty z Itálie body neodvezly.

Fernando Alonso sice startoval z páté pozice, ale následně byl jedním z jezdců, kteří doplatili na to, že svoji první zastávku absolvovali ještě předtím, než byl kvůli odklízení nepojizdného vozu Estebana Ocona aktivován virtální safety car.

Před Španěla, jenž stavěl mezi prvními, se tak dostala řada vozů, což velezkušeného závodníka sesadilo z bodovaných příček.

Alonso si sice po druhém restartu, který následoval po druhé neutralizaci závodu (tentokrát s využitím fyzického safety caru), dokázal vzít několik pozic zpět, ale na lepší než 11. příčku již své snažení nedotáhl.

„Náš vůz byl tentokrát vemi silný a měl jsem velmi dobrý závod, ovšem jen do chvíle, kdy virtuální safety car (VSC) všechno obrátil vzhůru nohama,“ uvedl Alonso v tiskové zprávě.

„Myslím, že jsme bez VSC mohli bojovat o šestou či sedmou příčku a získat zasloužené body. Při (druhém, pozn. red.) restartu jsme byli mimo bodované pozice, ale během devíti kol se nám podařilo předjet tři vozy a pak už nám jen chyběl čas. Je to opravdu škoda, ale doufejme, že v příštích závodech budeme mít více štěstí,“ dodal Španěl.

Podobný průběh závodu jako Alonso prožil v Imole i jeho kolega Lance Stroll. Také Kanaďanovi, který nakonec dojel patnáctý, ublížilo načasování VSC.

„Musíme se nyní už zaměřit na Monako, kde zjistíme, zda nám naše upgady opravdu fungují, jelikož jde o velmi odlišnou dráhu,“ uzavřel Stroll.

Doporučujeme

Články odjinud