Nebýt poruch, výsledek Ferrari by nebyl o nic lepší, řekl Domenicali

Ferrari bylo v Austrálii nešetrné k pneumatikám.

Loňský vstup týmu Ferrari do sezony se dal klidně označit jako katastrofální. Rok se s rokem sešel a situace se opakuje, ba možná v ještě horším měřítku. Ani jeden z vozů Ferrari se nedostal do cíle. Loni si z Melbourne Ferrari odvezlo po diskvalifikaci Barrichella alespoň bod, letos odjíždí s prázdnou. Šéf stáje z Maranella Stefano Domenicali s tímto výsledkem samozřejmě nemůže být spokojen.

Před začátkem sezony jste říkal, že spolehlivost bude jedním z hlavních klíčů k úspěchu. Co si o tom myslíte teď?

Stefano Domenicali: "Měl jsem pravdu. Felipemu prasklo zavěšení u zadního levého kola. Šlo tedy o mechanickou závadu. Zatím nevíme, co ji způsobilo. Co se týče Kimiho, měli jsme podezření, že je něco špatného s jeho diferenciálem. Bylo to opravdu jenom podezření, ale protože už jsme vlastně měli po závodě, rozhodli jsme se ho zavolat do boxů.

Spolehlivost nám tedy dělala velký problém. Abych ale byl fér a upřímný, poruchy náš výsledek příliš neovlivnily. Závod byl sám o sobě odlišný. Kdyby Kimi jel na bodech, nezavolali bychom ho do boxů. Felipeho problém příšel v okamžiku, kdy už byl závod v podstatě dokončen. Náš neúspěch tedy netkví v poruchách, ale v nedostatku rychlosti, kterou jsme neměli celý víkend. U Felipeho jsme zvolili špatnou strategii, možná příliš agresivní. Kimiho strategie byla celkem v pořádku. Mohli jsme vidět, že vozy Brawn GP jsou velmi, velmi rychlé a odolné a konzistentní.

Za normálních podmínek, kdyby nevyjel safety car, by všem ostatním uletěly. Pokud tedy máme označit náš hlavní cíl, jsou to oni. Máme hodně věcí na práci, ale to není nic zvláštního. Viděli jsme také, jak jsou na tom další soupeři. Jsou velice, velice blízko. Byli rozhodně lepší než my. Snad nám pomůže jen lépe pochopit situaci, příští týden se jede v Malajsii, tamní trať je úplně jiná, asfalt na ní poskytuje zcela jinou přilnavost. Potřebujeme také lépe porozumět pneumatikám a jejich spojení se systémem KERS."

V době kolem druhých zastávkách u mechaniků jste na tom nebyli špatně, pohybovali jste se na úrovni Kubici. Co se pak pokazilo?

SD: "Myslím, že byl rychlejší. Když vezmeme v úvahu, jak na tom byl Kimi ke konci závodu, nedokázal by se ho držet. Byl prostě rychlejší a to v tomto úseku závodu rozhodlo."

Takže měl lepší rychlost na tvrdší směsi pneumatik?

SD: "Je to tak, také jel nejdřív na měkčí směsi a poté přezul na tvrdší, byl tedy v podobné situaci jako my. Neničil ale pneumatiky tak rychle, jako my. To je fakt, na který bychom se určitě měli zaměřit."

Je tato nešetrnost k pneumatikám nějak spojená s KERS a rozložením hmotnosti?

SD: "Musíme to vzít v úvahu, určitě je to oblast, na kterou bychom se měli pořádně podívat, to bez pochyby."

Týkalo se to jen zadních pneumatik?

SD: "Ano, hlavně zadních."

Je aféra kolem difuzorů podle vás hlavním rozhodujícím faktorem v boji o letošní titul?

SD: "Myslím, že by nebylo fér o tom teď mluvit. Musíme se soustředit hlavně na závody samotné, to je jasné."

Budete KERS používat i v Malajsii?

SD: "Ano."

Nebylo Kimiho auto po kolizi s Barrichellem v úvodu závodu nějak poškozeno? Nepodepsalo se to na jeho hodinách?

SD: "Pokud víme, tak ne." 

 

 

Další článek: McLaren: V Malajsii bude naše ztráta ještě větší