Nebýt chyby inženýrů, mohli jezdci McLarenu jet ještě rychleji

Jenson Button i Lewis Hamilton museli již od samotného úvodu Velké ceny Austrálie jet ve speciálním úsporném režimu, jinak hrozilo, že by kvůli vysoké spotřebě paliva nedojeli do cíle.
Nebýt chyby inženýrů, mohli jezdci McLarenu jet ještě rychleji

Button si v neděli odpoledne dojel podle svých slov pro hladké vítězství, zatímco týmový kolega Hamilton skončil třetí. V podání McLarenu se jednalo o velmi zdařilý výkon. Martin Whitmarsh ale po závodě přiznal, že se jeho tým dopustil chyby při výpočtu paliva, v důsledku čehož se museli oba piloti mít na pozoru.  

"Byli jsme více než na hraně,“ cituje šéfa stáje Autosport. “Kdybychom jeli neomezeně, nepodařilo by se nám dojet do cíle s žádným z vozů, takže od osmého kola jsme jeli v úsporném režimu."

"Myslím si, že jsme bezpochyby mohli jet o trochu rychleji. Měli jsme tu rychlé auto a mohli jsme skončit na prvních dvou místech, ale nejsme příliš zklamaní tím, kde jsme."

Jak Button, tak i Hamilton si dnes počínali podle Whitmarshe znamenitě. Button dokázal, že se mistrem světa nestal náhodou. "Jenson odvedl fantastickou práci. Tlačil na pilu, když bylo potřeba. Zajel opravdu krásný závod, jako opravdový šampión."

Nebýt výjezdu zpomalovacího vozu, po kterém se Hamilton propadl na třetí příčku, mohl McLaren slavit double, je přesvědčen Whitmarsh: "Ztráta místa byla způsobena tím, že jsme zajeli do boxů s oběma vozy a naneštěstí ihned poté byl na trať vyslán safety car - což nás stálo deset vteřin. Kdybychom se nerozhodli udělat dvojí zastávku a nechali jej na trati ještě jedno kolo, potom bychom mohli zůstat před Sebem."

Další článek: Kovalainen si do Malajsie odváží penalizaci

19:06 | V klipu od Red Bullu se objeví i skladba Vltava od Bedřicha Smetany. Není to poprvé v souvislosti s F1. V roce 2017 ji formule 1 použila v oficiální upoutávce na sezónu. Pamatujete? odkaz
9:47 | Red Bull za chvíli uveřejní video, které natáčel v Česku a na Slovensku. Sledujte premiéru živě na Youtube: odkaz
9:05 | U Ferrari očkují nejen zaměstnance, ale začínají očkovat také jejich rodinné příslušníky...
14. června | Od zítřka začíná platit nová směrnice, která zpřísňuje zátěžové testy ohebnosti zadních křídel.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00