Nebylo vždy hezké vidět, že vám volá Marko, vzpomíná Ricciardo

Daniel Ricciardo uzavřel odchodem z Red Bullu k Renaultu jednu dlouhou životní kapitolu, během které byl téměř denní součástí jeho života Helmut Marko. Australan vzpomíná na to, že příchozí hovor od Marka, který má u Red Bullu na starosti jezdecké otázky, nebyl vždy tou nejhezčí věcí, jaká mohla pilota potkat.
Nebylo vždy hezké vidět, že vám volá Marko, vzpomíná Ricciardo

Od této sezóny závodí Daniel Ricciardo pro tovární Renault, před svým přestupem k francouzské tovární stáji však australský jezdec strávil mnoho let v rodině týmu Red Bull, pod jehož křídly závodně vyrůstal od juniorských let.

Z tohoto období má devětadvacetiletý rodák z Perthu celou řadu vzpomínek na vztahy s Helmutem Markem, o kterých se rozpovídal v podcastu Nica Rosberga „Beyond the Victory“.

„Vždy byl velmi zapálený pro věc. O všechno a o všechny se staral, a proto byl také velmi tvrdý a nesmlouvavý,“ promluvil Ricciardo o muži, který má u Red Bullu moc popostrčit nebo naopak zničit kariéru mladých pilotů.

„Pokaždé, když jsem s ním dotelefonoval, tak jsem věděl, jak na tom jsem a co je ode mě očekáváno. To mi pomohlo vyrůst. Z tohoto důvodu ho velmi respektuji.“

„Nebylo vždy hezké vidět, že právě Helmut Marko vám volá. Člověk si říkal ‚Opravdu to mám vzít?‘. Jenomže kdybyste to nevzali, tak byste svůj problém pouze odsunuli na později. Někdy prostě musíte pouze poslouchat, přikyvovat a být zticha,“ vzpomínal Ricciardo, který se přesně takto zachoval v roce 2010 poté, co utrpěl zranění při pádu z horského kola. Tento incident ho připravil o možnost testu formule Renault 3.5 a jeho budoucnost u Red Bullu visela na vážkách.

Piloti Renaultu odjíždějí z Monaka zklamaní

Piloti Renaultu odjíždějí z Monaka zklamaní

„Zhruba dva týdny před testováním, pro které jsme měli omezený čas, jsem měl nehodu na mém horském kole a zlomil jsem si zápěstí. Věděl jsem, že první testy nestihnu. Jen těžko jsem mohl pohybovat s rukou, i tak jsem ale odletěl do Jerezu, abych ukázal, že to chci aspoň zkusit.“

„Vyjel jsem do out-lapu a hned jsem se zase vrátil do boxů. Tam jsem se jen omluvil mechanikům a řekl jsem jim, že se omlouvám, ale že prostě nemůžu. Potom mi zazvonil telefon. Volal mi Helmut a ptal se mě, co se stalo. Odpověděl jsem mu, že jsem se vážně snažil, ale že to prostě nešlo. Řekl jsem, že to nechám uzdravit a aby se nestrachoval, že pro první závody budu připravený.“

„Poté, co jsem mu toto sdělil, tak bylo na druhé straně chvíli ticho. Pak mě nazval idiotem a zavěsil. Já se poté zúčastnil příštího testu v Magny-Cours, který se konal o deset dní později. Ve všech vracečkách jsem nemohl správně používat mé zápěstí, takže jsem řídil spíše jen jednou rukou. Nakonec jsem ale pro první závod získal pole position, takže poté bylo vše v pořádku.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Podle Hamiltona by měl Mercedes do Kanady přivést první vylepšení motoru

21. října | Nicholase Latifiho čekají tři první tréninky v řadě. Může to být příprava na příští rok. Latifi je favoritem na sedačku u Williamsu.
18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10