Nebylo to žádné tajemství, říká Whiting o vyzrazení jmen inženýrů

FIA začala prověřovat baterie Ferrari na základě informací od dvou bývalých inženýrů Ferrari, kteří dnes pracují pro Mercedes.
Nebylo to žádné tajemství, říká Whiting o vyzrazení jmen inženýrů

Za nedávnou kauzou stáli bývalí inženýři Ferrari James Allison a Lorenzo Sassi, kteří dnes pracují pro Mercedes. Toto Wolff nebyl dvakrát nadšen, že FIA jejich jména vyzradila. 

„Jednou z mých rolí je chránit naše lidi,“ řekl Wolff pro Sky Sports. „Pokud jsou někteří jednotlivci zmiňováni ve špatném kontextu, tak je to znepokojující.“

„Týmy se FIA na něco dotazují každý den. Myslím, že není důležité, aby se uvádělo, která osoba se ptala na legálnost.“

Kauza okolo baterie Ferrari skončila. Zůstala ale pachuť

Kauza okolo baterie Ferrari skončila. Zůstala ale pachuť

Whiting se brání

„Dnes ráno (v neděli) jsem s Totem mluvil,“ řekl Whiting. „Nemyslím si, že by to bylo nějaké tajemství. Ve skutečnosti jsme měli včera setkání s těmito chlapci a byli to oni, kdo přišel se jménem člověka z Ferrari.“

„Myslím, že to nebylo tajemství. Bylo by špatné říkat, že James byl nějaký donašeč nebo něco takového. To, co udělal, dělá mnoho inženýrů. Přišel k nám a řekl: ‚Tento chlap pro nás začal pracovat a říká, že tento tým může dělat tohle.‛ A my jdeme a zkontrolujeme, že to tak není.“

„To je normální věc. Byl to jeden z těch běžných rozhovorů, které máte: ‚Myslíme si, že Ferrari může dělat tohle a to kvůli tomu a tomu.‛“ FIA pak podle Whitinga provedla kontrolu.

„Jak říkám, je to pro nás běžná věc, protože lidé k nám přicházejí, zvláště když mají zaměstnance přicházející z jiného týmu.“

„Nezapomeňme, že Lorenzovy informace jsou nejméně osm měsíců staré, což je ve formuli 1 celá věčnost.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Alex Zanardi si zazávodí v DTM

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)