Vrchní konstruktér Red Bullu Adrian Newey promluvil o novém vozu rakouské stáje, který nese označení RB20.
Když týmy před letošní sezonou představovaly své nové monoposty, nikoho příliš nepřekvapilo, že je jejich aerodynamický koncept vizuálně podobný loňskému vozu Red Bullu, který vyhrál 21 z 22 závodů.
Nakonec to byl přitom právě Red Bull, jenž u nového monopostu zvolil odlišené řešení a naopak tak trochu šokoval tím, že některé prvky letošního vozu RB20 připomínají stroj Mercedesu ze sezony 2023 – především, co se bočnic týká.
Hlavní konstruktér Red Bullu Adrian Newey se nicméně nyní nechal slyšet, že novinky Red Bullu, které jsou patrné na první pohled, nepřinášejí zásadní výkonnostní pokrok.
Na otázku, zda šel Red Bull při vývoji nového vozu do neznáma, britský inženýr v podcastu F1 Nation odpověděl:
„Ne, vůbec. Myslím tím, že základní architektura vozu je třetí evolucí toho, co začalo u vozu RB18 (z roku 2022, pozn. red.). Změnily se chladiče, ale kromě toho je uspořádání předního a zadního zavěšení, převodovky, skříně a tak dále pouze další evolucí RB18.“
„S díly, které jsou viditelné a které vyvolaly poměrně velkou pozornost, chceme získat lepší výkonnost, ale vizuální změna je ve skutečnosti mnohem větší než výkonnostní změna, kterou tím získáme. Jsou tam další mnohem méně patrné díly, kterých si lidé nevšimli a které přinášejí více výkonnosti,“ vysvětlil Newey.
Jeden z klíčových mužů Red Bullu rovněž připomněl, že hlavním cílem týmu při vývoji RB20 bylo, aby byl vůz univerzálnější než předchůdce, který dokázal vyhrát všude kromě Singapuru, kde se naopak celkem trápil.
„Chtěli jsme postavit auto, které je přiměřeně vhodné pro všechny okruhy. Myslím, že v loňském roce byly okruhy, na kterých jsme měli menší výhodu. Šlo zejména o městské tratě, kde se jezdí s maximálním přítlakem. V Singapuru jsme měli průšvih, když jsme nedosáhli toho, čeho jsme měli,“ připomněl zkušený konstruktér.