Nebyl důvod nerestartovat, říká Masi o sprintu na dvě kola

Jezdce v záběru Velké ceny Ázerbájdžánu čekal restart z pevných pozic a sprint na dvě kola.
Foto: Getty Images / Clive Rose
Nebyl důvod nerestartovat, říká Masi o sprintu na dvě kola | Foto: Getty Images / Clive Rose

FIA se včera rozhodla restartovat závod tři kola před koncem. Jedno kolo „padlo“ na zahřívací kolo. Po pevném restartu se tak závodilo dvě kola, což je 12 kilometrů a 6 metrů.

Ze sportovního hlediska mohl být závod ukončen. FIA to může udělat po odjetí 75 % délky závodu. Ukončit závod samozřejmě lze i dříve, ale jezdci by brali poloviční body.

Hamilton při restartu přepínačem na volantu omylem „vypnul brzdy“

Hamilton při restartu přepínačem na volantu omylem „vypnul brzdy“

Z komerčního hlediska by to také nebyl problém. Do konce zbývala tři kola, což bylo asi 5 minut. Navíc byl závod o něco dříve zpomalen safety carem. Pro televize by to tedy také nebyl problém.

Samozřejmě ve vzduchu visela možnost závodu na dvě kola. Přiznejme si, že to byla velmi atraktivní možnost. Michael Masi se rozhodl závod restartovat.

„Už řadu let máme pravidla o pozastavení závodu," řekl Masi. „Před mnoha lety platilo, že když byl závod po určité vzdálenosti zastaven, vrátil se o dvě kola zpět a tak dále. Ano, je tu možnost nerestartovat, ale v rámci časového rámce a formátu pravidel můžeme restartovat a nebyl důvod to neudělat.“

Změna pořadí (před restartem versus cíl závodu)

+ získání / - ztráta 

  1. Sergio Pérez (-)
  2. Sebastian Vettel (+1)
  3. Pierre Gasly (+1)
  4. Charles Leclerc (+1)
  5. Lando Norris (+2)
  6. Fernando Alonso (+4)
  7. Júki Cunoda (-1)
  8. Carlos Sainz Jr. (-)
  9. Daniel Ricciardo (-)
  10. Kimi Räikkönen (+1)
  11. Antonio Giovinazzi (+1)
  12. Valtteri Bottas (+2)
  13. Mick Schumacher (+3)
  14. Nikita Mazepin (+3)
  15. Lewis Hamilton (-13)

Latifi penalizován, Russell odstoupil

Letošní novinkou je pouštění komunikace mezi FIA a týmy. Do vysílání se tak dostal sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley. Přes rádiovou komunikaci mluvil s Masim a navrhoval pozastavení závodu, aby týmy mohly vyměnit pneumatiky.

Masi uvedl, že o zastavení závodu uvažoval již před Wheatleyho zprávou a čekal na vyhodnocení toho, kolik nečistot je třeba na hlavní rovince odstranit.

„Vlastně jsem na to už myslel. Když se podíváme na počet kol, která jsme museli odjet, na probíhající odklízecí práce a na to, že na rovince bylo tolik trosek, bylo podle mého názoru v tu chvíli nejlepší možností závod přerušit, vše uklidit a pak závod dokončit.“

V případě nehody Strolla byla podle Masiho situace odlišná a to nejen kvůli množství a pozici trosek ale také s ohledem na to, že šlo v podstatě o polovinu závodu.

Další článek: Wolff se zastal Hamiltona. Neměli jsme konkurenceschopné auto, tečka, říká

20:24 | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.
19:18 | Ještě to není oficiální, ale podle The Times bude Turecko vyřazeno z červeného britského seznamu, což znamená pro britské zaměstnance týmů a F1 mírnější režim po návratu. GP Turecka by se tak na začátku října měla konat.
15. září | Šéf Astonu Martin Otmar Szafnauer odmítl spekulace o neshodách a třenicích se Sebastianem Vettelem jako 100 % nesmysl. Vettel má být brzy potvrzen také pro příští rok.
15. září | Dokument o Schumacherovi je už na Netflixu. Celkem ve 190 zemích a 30 jazycích a to včetně češtiny.