Nebezpečnější a náročnější než F1. Alonso by považoval triumf v Indy za největší vítězství své kariéry

Fernando Alonso se připravuje na svůj druhý závod ve staré cihelně.
Nebezpečnější a náročnější než F1. Alonso by považoval triumf v Indy za největší vítězství své kariéry

Před dvěma lety Alonso v Indy 500 dokonce vedl. Poté měl ale problém se svým motorem Honda.

Letos je situace zcela jiná. Alonso jede podruhé, má už zkušenosti. Na druhou stranu McLaren už nemá veškerou podporu od týmu Andretti. Spolupracuje s Carlinem, ale v podstatně menší míře.

V prvním tréninku v úterý skončil Alonso 19. Podle jeho slov nešlo o časy. V tom druhém ho potkaly technické problémy. Odjel jedno kolo a skončil 31.

Oproti předešlým létům bohužel Indy nevysílá tréninky na Youtube. Můžete sledovat live timing.

Může to být nejdůležitější vítězství mého života

„Může to být nejdůležitější vítězství mého života, mé kariéry,“ řekl Alonso. „Indianapolis 500 je největší závod na světě, pokud jde o adrenalin, emoce, atmosféru.

„Vidět 300 000 lidí na ovále, jak fandí 33 jezdcům, kteří závodí na 500 mil nejvyšší rychlostí v motorsportu, je něco jedinečného.“

„Je to 500 mil, velmi dlouhý závod. Jedete sice jen doleva, ale je to fyzicky náročné. Pravděpodobně více než to, co vyžaduje závod formule 1.“

Podle Alonsa je příprava na závod velmi komplexní. „V kokpitu se musíte cítit pohodlně. Musíte připravit nastavění volantu, vybrat pozice tlačítek, režimy přilnavosti, připravit nástroje pro nastavení auta, garáž, zeď. Je to celý tým, logistika. Vše musí být konfigurováno podle přání jezdce. “

Titul ve WEC není na úrovni F1, potvrzuje Alonso. Dominantní auto má ale i Hamilton.

Titul ve WEC není na úrovni F1, potvrzuje Alonso. Dominantní auto má ale i Hamilton.

„Je to velká výzva, ale jsem hrdý na tým, jak jsme se na to připravili – krok za krokem, s dobrým programem, s velmi talentovanými lidmi. Měli bychom být připraveni.“

Respekt na prvním místě

Alonso řekl, že si plně uvědomuje, o jak nebezpečný závod jde. „Chápu nebezpečí tohoto závodu. Nehody, které jsou v Indianapolis vidět, jsou mnohem nebezpečnější než ty, které můžete vidět ve formuli 1. Respektujete to, respektujete rychlost a své soupeře.“

Harmonogram

15., 16., 17. května

  • 17:00-00:00: trénink

18. května

  • 14:00-14:30: trénink 1. skupiny
  • 14:30-15:00: trénink 2. skupiny
  • 15:00-15:30: trénink všech
  • 17:00-23:30: kvalifikace: rozdělí jezdce na 1. až 9., 10. až 30. a zbytek. Jezdci na 10. až 30. místě se kvalifikují na dané pozice. Každý jezdec má minimálně jeden pokus o čtyřech kolech, ze kterých se bere průměr. Pokud čas dovolí, může jezdec vyjet k dalšímu pokusu, ale v takovém případě se mu ten první vymaže. 

19. května:

  • 18:15-19:15: kvalifikace pro jezdce, kteří skončili na horším než 30. místě. Tito jezdci budou bojovat o poslední 11. řadu.
  • 19:15-20:15: kvalifikace pro 9 nejrychlejších (první tři řady)

20. května:

  • 18:00-20:00: trénink 

26. května:

  • 18:45: očekávaný čas startu závodu
Další článek: GP Španělska 2019 objektivem Jiřího Křenka: vnitřnosti ferrari i volant alfy romeo

17:54 | Vandoorne jezdí ve FE, Gutiérrez nemá platnou licenci. Pokud by nastal problém u McLarenu, nastoupí za něj Paul di Resta.
17:21 | Podle určitých spekulací se výsledek vyšetřování Racing Pointu dozvíme až v pátek před tréninkem.
17:01 | Pirelli zrušilo testy nových pneumatik v prvních 30 minutách FP2. Po defektech chce dát týmům více času pracovat se současnými pneumatikami.
13:14 | Po debutu v DTM se Robert Kubica vrací za volant vozu F1. V pátek ho čeká další první trénink s Alfou Romeo.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10