Navzdory problémům v kvalifikaci zůstává Räikkönenovým cílem pódium

Finský jezdec se v rozhovoru pro oficiální stránky šampionátu nechal slyšet, že se naděje na dobrý výsledek rozhodně nevzdává. V závodě se podle něj může stát cokoliv.
Navzdory problémům v kvalifikaci zůstává Räikkönenovým cílem pódium

Kimi, vypadl jste v Q2 - jak se to stalo?

Kimi Räikkönen: "No, měli jsme na autě malý problém s hydraulikou a to nás trochu stálo. Je to opravdová škoda."

Cítím, že jste trochu naštvaný, je to tak?

KR: "Samozřejmě, že chcete být víc vpředu, ale takovéto věci se stávají."

Co stojí mezi vámi a vítězstvím Lotusu?

KR: "Hádám, že nadále musíme být silnější v kvalifikaci, to by nám dalo větší šanci poprat se o body. Takže můj zítřejší plán je vybojovat (pozice) zpět. Cílem je vítězství, samozřejmě, někdy je ale lepší bojovat o dobrou pozici a posbírat dobré body. Když přijde vítězství, přijde!" (smích)

Nedávno jste řekl, že váš čas nadejde. Kdy to bude? Které kousky do sebe musí zapadnout?

KR: "Aaa, řekl jsem, že doufám, že můj čas nadejde. (smích) Jsou to nakonec pouze malé detaily, které musíme udělat správně, eliminovat malé chyby, které vás stojí dny, jako je tento. Musím dále pracovat a společně s inženýry vylepšit vůz."

Navzdory tomu zádrhelu v kvalifikaci, jaké máte pocity ohledně závodu?

KR: "Věřte mi nebo ne, co se týče neděle, mám z toho dobrý pocit. Možná se pletu, ale tak to cítím. Myslím si, že bych mohl mít dobrý závod. Trať vám dovolí hodně, když máte tu správnou rychlost. A jelikož je to trať náchylná na výjezd safety-caru, mohl by to být zábavný závod."

S jakým výsledkem byste byl spokojen?

KR: "První pětka. Ne, vlastně - první trojka. Uvidíme, co bude v našich silách."

Ferrari a Lotus mají shodně po šestaosmdesáti bodech. Kdo bude mít navrch?

KR: "Nemám tušení. Neumím věštit budoucnost. (smích) Vše, co vím, je, že musíme pracovat tvrdě, získávat body, a pak bychom měli být konkurenceschopní. A na to se nepotřebujete dívat do křišťálové koule, prostě jenom musíte pracovat."

V Monaku jste závodil se jménem Jamese Hunta na vaší helmě. Co v něm vidíte? Jaká je spojitost mezi ním a vámi? Jste spřízněné duše?

KR: "Abych tuhle dlouhou story krátce ukončil, líbí se mi doba, ve které závodil, a věřím, že tehdy měli větší zábavu, než máme my teď. Líbilo by se mi v té době závodit? Nejen, že neumím předvídat budoucnost, také neumím hledět do minulosti. Pouze věřím, že tehdy byl faktor zábavy větší, to je vše."

Další článek: Di Resta si vyjel letošní nejlepší kvalifikační výsledek

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)