Navzdory dominanci Mercedesu není sezona ztracená

Mercedes si jede svou vlastní kategorii typu F1extra, a je zřejmé, že nebudou-li se Hamilton a Rosberg potkávat na trati, čekají nás nedramatická procesí typu Velká cena Číny.
Navzdory dominanci Mercedesu není sezona ztracená

Upínání se k začátku evropské části sezony počínaje Velkou cenou Španělska je v posledních letech hodně přeceňováno. Pravdou je, že týmy, které dohánějí ztráty, budou akceschopnější ve vývoji auta, ale Mercedes nebude stát a čekat, až jej soupeři dojedou, aby to bylo zajímavější.

Co stojí za oslnivou rychlostí Mercedesu se lidé v padoku jen dohadují: je to odlišné uspořádání turbodmychadla? Nebo snad obrovské prostředky vložené do R&D (výzkumu a vývoje)? Vzpomeňte na Hondu pod vedením Rosse Brawna, která pro sezonu 2009 řídila hned tři vývojové programy. Pozdější Brawn neměl v první polovině sezony absolutně žádnou konkurenci podobně jako (opět Brawnův) Mercedes. Stejný tým jako dnes. Nebo Petronas, dodavatel paliv, prý přišel s nějakou revoluční myšlenkou…

V roce 2008 učinil Mercedes rozhodnutí vyvíjet si vlastní KERS (předchůdce dnešního MGU-K). KERS měl premiéru v sezoně 2009. A když se týmy pro sezonu 2010 rozhodly KERS nepoužívat, Mercedes ve vývoji pokračoval.

U továrního týmu typu Mercedes je pak o to snazší integrovat celé auto dohromady jak po stránce šasi, tak po stránce spalovacího motoru a rekuperátorů energie. Mají to totiž takříkajíc všechno na stejném místě.

Renault a Ferrari nabraly ztrátu. Zákazníci Renaultu (například Red Bull) si KERS vyvíjeli sami. Letos už to nejde, neboť celý komplex pohonné jednotky je nutné vyvíjet pohromadě. To ale znamená, že Renault má několik let absence know-how v R&D těchto revolučních systémů. Ferrari je na tom podobně: to se spoléhalo na externího partnera Magneti Marelli.

Vedle náskoku ve vývoji je tu pak nikoli bezvýznamný benefit v kvalitní integraci různých částí auta dohromady.

Dnešní Mercedes se vyznačuje silným spalovacím motorem, efektivně fungujícími energetickými systémy, kvalitním šasi, a to vše je podpořeno špičkovou jezdeckou dvojicí v osobě Hamiltona a Rosberga. Výsledek aktivit trvajících déle než pět let. To bude těžké dohnat.

Doufejme tedy, že se to povede, stejně jako konkurenci Brawnu ve druhé polovině sezony 2009. A že Mercedes nadále umožní Rosbergovi a Hamiltonovi bojovat. S trochu štěstí to může být pokračování příběhu Prost – Senna. A to by byla pecka.

Další článek: Nové palivo má Red Bullu přinést zrychlení o dvě až tři desetiny sekundy

16:30 | Mrkněte na závod z Zandvoortu. Petr Ptáček odstartuje ze třetího místa.. odkaz
15:39 | Připomeňme, že Hamilton, Latifi, Grosjean a Magnussen jsou vyšetřováni, že se ve druhé zatáčce nevrátili řádně na trať.
10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
25. září | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace Hamilton (1:31.304)
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10