Návrat k loňským pneumatikám není jednoduchý. Ať upraví svá auta, říká Pirelli

Návrat k loňským pneumatikám není jednoduchý. Ať upraví svá auta, říká Pirelli

Na letošní pneumatiky si stěžuje řada týmů. Nedokáží je dostat do provozního okna a udržet je v něm. Podle Maria Isoly však není řešením návrat k loňské specifikaci.

Pro změnu pneumatik by muselo být 7 týmů. Zatím se neozval s touto výzvou nikdo. Samotné Pirelli se prý na FIA s žádostí o úpravu obrátit nemůže. Muselo by svou žádost podpořit například argumentem, že pneumatiky nejsou bezpečné, což neplatí.

Podle Maria Isoly by nebyl návrat k loňské specifikaci pneumatik nejlepším nápadem.

„Pneumatiky jsou nové, ale také auta jsou nová,“ řekl Isola pro Motorsport.com.

„Je tu nový aerodynamický balíček, který v porovnání s loňským rokem generuje odlišný přítlak. Nemůžeme předpokládat, že specifikace z roku 2018 bude fungovat na současných vozech.“

Jedním z kritiků je Helmut Marko, který pro SpeedWeek řekl, že si během testů nikdo nestěžoval, protože se jezdilo za chladných podmínek, které ale nepanují při žádném závodě. 

Podle Isoly je ale vše v pořádku a týmy čelí stejné křivce učení jako každý rok.  

„Všechny týmy se snaží pochopit, jak nejlépe používat pneumatiky. Někdo je lepší a dokáže to dříve. Někteří potřebují více času. Pokud máme bezpečný výrobek, který je spolehlivý, nepřehřívá se, je bez puchýřů, tak jsme spokojeni.“

„Rozdíl je v tom, že v průběhu sezóny nemůžeme pneumatiku modifikovat. Auto můžete během sezóny upravovat. Nemáme kontrolu nad jejich procesem úpravy auta. Mohou dělat, co chtějí.“

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud