Návrat k loňským pneumatikám není jednoduchý. Ať upraví svá auta, říká Pirelli

Na letošní pneumatiky si stěžuje řada týmů. Nedokáží je dostat do provozního okna a udržet je v něm. Podle Maria Isoly však není řešením návrat k loňské specifikaci.
Návrat k loňským pneumatikám není jednoduchý. Ať upraví svá auta, říká Pirelli

Pro změnu pneumatik by muselo být 7 týmů. Zatím se neozval s touto výzvou nikdo. Samotné Pirelli se prý na FIA s žádostí o úpravu obrátit nemůže. Muselo by svou žádost podpořit například argumentem, že pneumatiky nejsou bezpečné, což neplatí.

Podle Maria Isoly by nebyl návrat k loňské specifikaci pneumatik nejlepším nápadem.

„Pneumatiky jsou nové, ale také auta jsou nová,“ řekl Isola pro Motorsport.com.

„Je tu nový aerodynamický balíček, který v porovnání s loňským rokem generuje odlišný přítlak. Nemůžeme předpokládat, že specifikace z roku 2018 bude fungovat na současných vozech.“

Náš koncept vozu má problém s pneumatikami, říká Binotto. Ferrari chystá sérii upgradů

Náš koncept vozu má problém s pneumatikami, říká Binotto. Ferrari chystá sérii upgradů

Jedním z kritiků je Helmut Marko, který pro SpeedWeek řekl, že si během testů nikdo nestěžoval, protože se jezdilo za chladných podmínek, které ale nepanují při žádném závodě. 

Podle Isoly je ale vše v pořádku a týmy čelí stejné křivce učení jako každý rok.  

„Všechny týmy se snaží pochopit, jak nejlépe používat pneumatiky. Někdo je lepší a dokáže to dříve. Někteří potřebují více času. Pokud máme bezpečný výrobek, který je spolehlivý, nepřehřívá se, je bez puchýřů, tak jsme spokojeni.“

„Rozdíl je v tom, že v průběhu sezóny nemůžeme pneumatiku modifikovat. Auto můžete během sezóny upravovat. Nemáme kontrolu nad jejich procesem úpravy auta. Mohou dělat, co chtějí.“

Foto: Pirelli

Další článek: Ferrari nechá přezkoumat kanadskou penalizaci pro Vettela

16:46 | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).
17. července | Jules Bianchi (video): odkaz

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10