Formuli 1 budou v roce 2014 pohánět šestiválcové motory, výrobci už s jejich přípravami zašli tak daleko, že je nemůžou zastavit.
Vyšší cena nových motorů stále straší menší týmy, náklady na pohonné jednotky by se jim mohly v roce 2014 zdvojnásobit. Dlouhodobě se proto spekuluje o tom, že by se mohla prodloužit kariéra osmiválců a oddálit nástup šestiválců.
To se však podle šéfa Renaultu Sport Jean-Françoise Caubeta nestane. "Myslím, že šestiválce budou mít za dva roky všechny týmy," řekl. "Mercedes, Ferrari a my všichni měníme naše dynamometry z osmiválců na šestiválce, takže teď už je nemožné udělat změnu."
Otázkou ovšem zůstává, kolik výrobců bude nové agregáty prodávat a jak si rozdělí startovní pole. Pravděpodobně zůstanou jen automobilky, Cosworth zřejmě skončí příští rok spolu s osmiválci a PURE asi zůstane mimo.
"Co se týče týmů, naší strategií je si nechat čtyři. Nevím, jestli bude možné jich mít víc," uvedl Caubet. "Myslím, že pokud chcete dobrou spolehlivost a výkonnost, potřebujete si nechat čtyři týmy. Ale pokud bude potřeba jich mít víc, nechceme se tomu bránit."