Nastavitelná zadní křídla můžou podle Ferrari působit zmatky

Nastavitelná zadní křídla můžou podle Ferrari působit zmatky

V letošní sezóně budou jezdcům pomáhat při předjíždění nastavitelná zadní křídla, což může podle Ferrari ztížit divákům chápání dění na trati.

Během závodů budou jezdci mít možnost změnit sklon zadního křídla na rovinkách, když budou na soupeře před sebou ztrácet méně než sekundu. Tím si zvýší maximální rychlost a usnadní předjíždění. Systém se automaticky vypne při prvním brzdění.

"Kromě toho, že to pomůže předjíždění, mi dělá starost, jestli budou díky tomuto systému duely působivější nebo až moc předvídatelné? V tuto chvíli jsem trochu skeptický, ale doufám, že se mýlím," uvedl šéf Ferrari Stefano Domenicali pro Autosprint. "Také doufám, že televize najdou způsob, jak divákům sdělit, kdo ten systém aktivoval a kdo ne, jinak už nebudete rozumět vůbec ničemu."

Druhou stranou nastavitelných zadních křídel je jejich technické provedení. Už loni Ferrari naznačilo, že by mohly vzniknout spory podobně jako u dvojitých difuzorů. Jisté pochybnosti naznačil Domenicali i nyní. "Je to neznámá oblast. Je to celkem dobře definované ve vyjasnění technických pravidel, ale stejně jako u každé nové věci musíme být opatrní," řekl.

Šéf Ferrari také krátce zareagoval na polemiku, která se v současnosti vede o rozpočtech ve formuli 1 a možném překračování dohodnutých limitů. "Red Bull a McLaren určitě utrácejí víc než my za šasi," hodnotil. "Pak je tu motor, který pro nás představuje nemalé náklady, protože ho musíme postavit. Pro ně je to jen faktura k zaplacení, protože ho kupují hotový."

Ferrari je tento týden v Madonně di Campiglio, kde probíhá tradiční mediální akce Wrooom. Na ní Italové upřesnili datum prezentace nového vozu na 28. ledna. Přehled prezentací letošních monopostů a předsezónních testů naleznete zde.

Doporučujeme

Články odjinud