Nastavitelná zadní křídla můžou podle Ferrari působit zmatky

V letošní sezóně budou jezdcům pomáhat při předjíždění nastavitelná zadní křídla, což může podle Ferrari ztížit divákům chápání dění na trati.
Nastavitelná zadní křídla můžou podle Ferrari působit zmatky

Během závodů budou jezdci mít možnost změnit sklon zadního křídla na rovinkách, když budou na soupeře před sebou ztrácet méně než sekundu. Tím si zvýší maximální rychlost a usnadní předjíždění. Systém se automaticky vypne při prvním brzdění.

"Kromě toho, že to pomůže předjíždění, mi dělá starost, jestli budou díky tomuto systému duely působivější nebo až moc předvídatelné? V tuto chvíli jsem trochu skeptický, ale doufám, že se mýlím," uvedl šéf Ferrari Stefano Domenicali pro Autosprint. "Také doufám, že televize najdou způsob, jak divákům sdělit, kdo ten systém aktivoval a kdo ne, jinak už nebudete rozumět vůbec ničemu."

Druhou stranou nastavitelných zadních křídel je jejich technické provedení. Už loni Ferrari naznačilo, že by mohly vzniknout spory podobně jako u dvojitých difuzorů. Jisté pochybnosti naznačil Domenicali i nyní. "Je to neznámá oblast. Je to celkem dobře definované ve vyjasnění technických pravidel, ale stejně jako u každé nové věci musíme být opatrní," řekl.

Šéf Ferrari také krátce zareagoval na polemiku, která se v současnosti vede o rozpočtech ve formuli 1 a možném překračování dohodnutých limitů. "Red Bull a McLaren určitě utrácejí víc než my za šasi," hodnotil. "Pak je tu motor, který pro nás představuje nemalé náklady, protože ho musíme postavit. Pro ně je to jen faktura k zaplacení, protože ho kupují hotový."

Ferrari je tento týden v Madonně di Campiglio, kde probíhá tradiční mediální akce Wrooom. Na ní Italové upřesnili datum prezentace nového vozu na 28. ledna. Přehled prezentací letošních monopostů a předsezónních testů naleznete zde.

Diskuze (71) Další článek: Key nás rychle postavil na nohy, chválí technického ředitele Sauber
18:13 | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
17:00 | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.
14:01 | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.
23. května | Rubens Barrichello má dnes narozeniny (46)
22. května | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10