Nastavitelná zadní křídla budou jezdcům pomáhat až od třetího kola

Divácky zřejmě nejatraktivnější technickou novinkou sezóny 2011 jsou nastavitelná zadní křídla, která zvyšují maximální rychlost na rovinkách. S jejich používáním je ale spojena řada omezení.
Nastavitelná zadní křídla budou jezdcům pomáhat až od třetího kola

Týmy a FIA se inspirovaly průduchem na zadním křídle, který letos do formule 1 zavedl McLaren, a v roce 2011 pravidla umožní nasazení nastavitelných zadních křídel. Změnou sklonu plátu zadního křídla za jízdy jezdec dosáhne stejného efektu jako u F-potrubí McLarenu - sníží odpor vzduchu a zvýší maximální rychlost.

Tento systém budou jezdci moci používat během závodního víkendu až do začátku závodu kdykoliv. Omezení se vztahují až na závod, mají za cíl usnadnit předjíždění a je jich hned několik.

Aby byla nastavitelná zadní křídla využívána jen pro předjíždění, bude možné je aktivovat jen na předem určených místech okruhu (vybrané rovinky) a ve chvílích, kdy vpředu jedoucí soupeř nebude vzdálen více než jednu sekundu. Při bránění pozice tedy neposlouží.

Jakmile budou splněny tyto podmínky, jezdci tuto skutečnost signalizuje elektronika a bude na něm, jestli křídlo použije, aby dočasně zvýšil maximální rychlost svého vozu. Pokud to udělá, k automatické deaktivaci systému pak dojde ve chvíli, kdy začne brzdit.

Zadní nastavitelná křídla bude ovšem možné používat až ve chvíli, kdy jezdec absolvuje alespoň 2 kola od startu závodu nebo restartu po výjezdu safety caru. Na rozdíl od KERS tedy tento systém na startu nepřinese žádnou výhodu.

FIA si na závěr vyhradila právo změnit hodnotu maximální časové ztráty na soupeře, při které bude možné zadní křídlo aktivovat. Jedna sekunda nemusí tedy být definitivní hodnota, po konzultacích s týmy může dojít ke změně.

Diskuze (38) Další článek: Do kvalifikací se vrací procenta, poženou jezdce vpřed ve všech kolech
26. května | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo