Divácky zřejmě nejatraktivnější technickou novinkou sezóny 2011 jsou nastavitelná zadní křídla, která zvyšují maximální rychlost na rovinkách. S jejich používáním je ale spojena řada omezení.
Týmy a FIA se inspirovaly průduchem na zadním křídle, který letos do formule 1 zavedl McLaren, a v roce 2011 pravidla umožní nasazení nastavitelných zadních křídel. Změnou sklonu plátu zadního křídla za jízdy jezdec dosáhne stejného efektu jako u F-potrubí McLarenu - sníží odpor vzduchu a zvýší maximální rychlost.
Tento systém budou jezdci moci používat během závodního víkendu až do začátku závodu kdykoliv. Omezení se vztahují až na závod, mají za cíl usnadnit předjíždění a je jich hned několik.
Aby byla nastavitelná zadní křídla využívána jen pro předjíždění, bude možné je aktivovat jen na předem určených místech okruhu (vybrané rovinky) a ve chvílích, kdy vpředu jedoucí soupeř nebude vzdálen více než jednu sekundu. Při bránění pozice tedy neposlouží.
Jakmile budou splněny tyto podmínky, jezdci tuto skutečnost signalizuje elektronika a bude na něm, jestli křídlo použije, aby dočasně zvýšil maximální rychlost svého vozu. Pokud to udělá, k automatické deaktivaci systému pak dojde ve chvíli, kdy začne brzdit.
Zadní nastavitelná křídla bude ovšem možné používat až ve chvíli, kdy jezdec absolvuje alespoň 2 kola od startu závodu nebo restartu po výjezdu safety caru. Na rozdíl od KERS tedy tento systém na startu nepřinese žádnou výhodu.
FIA si na závěr vyhradila právo změnit hodnotu maximální časové ztráty na soupeře, při které bude možné zadní křídlo aktivovat. Jedna sekunda nemusí tedy být definitivní hodnota, po konzultacích s týmy může dojít ke změně.