Nasr vyjel Sauberu možná až 15 milionů dolarů

Nasr vyjel Sauberu možná až 15 milionů dolarů

Sauber se před dvěma posledními závody už pomalu loučil nejen se ziskem bodů a desátým místem, ale také s tučným balíkem peněz. Nakonec je vše jinak.

Na začátku sezóny Sauber kvůli finančním problémům vůz C35 prakticky nevyvíjel. Pak přišel nový majitel, situace se změnila, ale vypadalo to, že zisk prvních bodů už bude hodně těžký. V posledních závodech to Sauber zkoušel přes netradiční strategie. V Mexiku odjel Ericsson prakticky celý závod na jedné sadě pneumatik.

Zisk prvních bodů už vypadal nereálně, ale... přišla Velká cena Brazílie, déšť, nehody a Felipe Nasr na domácí půdě projel pod šachovnicovou vlajkou na 9. místě.

Nasrovi pomohly podmínky a nehody, ale na druhou stranu Sauber k bodům směřoval. V Malajsii byl Ericsson 12., v Mexiku před dvěma týdny dokonce 11.

Dva body mají pro Sauber cenu zlata. Švýcarský tým má už nyní jistotu, že sezóna 2016 nebude druhou sezónou v historii, kdy nebude bodovat (poprvé před dvěma lety).

Pokud udrží jednobodový náskok před Manorem, což je dosti pravděpodobné, skončí na 10. místě. Ještě před Brazílii byl Sauber 11., což by byl nejhorší výsledek v historii týmu, která započala v roce 1993.

Desáté místo znamená zejména přísun peněz z komerčních práv. Rozdělování peněz je poměrně složité. Počítá se nejen podle pořadí, ale také podle předešlých výsledků a některé týmy dostávají i speciální bonusy.

Tučnou prémii dostane každý tým, který skončil v první desítce dvakrát z posledních tří let. To by Sauber splnil, i kdyby skončil 11. Z tohoto balíku dostane každý tým za letošní rok podle odhadů 35 milionů dolarů.

Rozdíl mezi 10. a 11. místem v Poháru konstruktérů pak bude za letošní rok kolem 15 milionů dolarů.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud