V roce 2014 přišly do formule 1 nové pohonné jednotky. Vliv aerodynamiky na rozložení sil se zmenšil. Adrian Newey omezil svou práci pro Red Bull.
Adrian Newey se před pár lety částečně stáhl z práce pro závodní tým Red Bullu. Vloni měl tým horší vstup do sezóny. V průběhu sezóny se z toho dostal a pomohl mu opět geniální konstruktér.
„Newey už nechce běžný pracovní den,“ řekl Helmut Marko pro Autosport. „Pracuje pro nás bez pracovní doby nebo konkrétního plánu.“
Marko připomenul, že Newey pracoval třeba na vývoji hypercaru Valkyrie, který postavil Red Bull společně s Astonem Martin.
Newey se vrací trochu více k F1 a Marko připouští, že jedním z důvodů je přechod k Hondě.
„Vždy pro něj potřebujete nové úkoly. Pokud Newey ví, že nemáme šanci s motorem, nemáme stejně motivovaného Neweyho, jakého máme nyní. Byl ve vývojovém centru Hondy v Sakuře (v prosinci).“
Marko prohlásil, že „mít motivovaného Neweyho je velkým přínosem“ pro Red Bull, který od roku 2013 nevyhrál titul. Nyní se to snaží změnit. Letos o titul ještě asi bojovat nebude, ale Hondě věří.
„Našli jsme způsob, jak uspokojit jeho osobní potřeby. Přináší nám to hodnotu.“
Newey má letos poslední rok své současné smlouvy s Red Bullem. V minulosti se objevily různé spekulace o jeho odchodu do Ferrari nebo Renaultu. Odchodu Neweyho chce Red Bull samozřejmě zabránit.
„Newey je rozhodujícím faktorem,“ pokračuje Marko. „Když přišla nová aerodynamická pravidla, byli jsme úplně ztraceni. V květnu v Barceloně jsme měli opět konkurenceschopný vůz.“
„To je prostě Newey. Vidí to, co není správné, a to dokonce i ve fázi návrhu, aniž by byly k dispozici všechna technické data. Dokáže vám říct, že tohle nebude fungovat. Jiný člověk to pak přeloží do počítačového jazyka, aby ho pochopili ostatní. To, co navrhne, je z 95% správné.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson