Haas dokázal ve dvou ze tří závodů bodovat. Nyní je ale čeká velká výzva.
Nového šéfa týmu čeká domácí závod. Ajao Komacu si ale uvědomuje, že Suzuka bude velkou výzvou.
„Po třech letošních závodech na velmi odlišných okruzích jsem opravdu rád, že jsme ze tří závodů dvakrát bodovali. Získali jsme bod v Džiddě a tři v Melbourne,“ řekl šéf týmu Haas Ajao Komacu.
„Ukázali jsme, že naše závodní tempo je lepší než kvalifikační, zejména v Melbourne, takže to je jednoznačně naše silná stránka.“
Komacu se obává prvního sektoru v Suzuce, protože disponuje řadou rychlých zatáček, se kterými měl Haas problémy.
„Kvalifikace v Melbourne ukázala slabinu vozu VF-24 a v Suzuce to bude bohužel trochu podobné, pokud jde o požadavky na okruh, protože Suzuka má první sektor s vysokorychlostními zatáčkami.“
„Když jsme viděli tyto vysokorychlostní zatáčky v Bahrajnu, v Džiddě v prvním sektoru a v Melbourne, viděli jsme, že naše auto na to v rychlých oblastech nemá, takže první sektor v Suzuce pro nás bude velkou výzvou.“
„Důležité bude, jak se nám podaří zvládnout nedostatek vysoké rychlosti, přilnavost a vyvážení, které jsou nutné pro výkon v kvalifikaci v Suzuce, protože na tomto okruhu není snadné předjíždět. Pro nás to bude výzva, ale máme několik nápadů, takže se budeme snažit v pátek provést několik experimentů, abychom tuto stránku zlepšili.“
„Co se týče závodního tempa, stejně jako v Melbourne si myslím, že bude silnější než naše kvalifikační tempo, takže když budeme přemýšlet o naší závodní strategii, budeme se muset podívat na to, jak toho můžeme využít a mít v Suzuce lepší závodní strategii.“
Nico Hülkenberg také upozorňuje na možné problémy s degradací. Haas je na tom letos výrazně lépe než vloni, ale Suzuka ho i tak prověří.
„Myslím, že Suzuka je směsicí pomalých, středně rychlých a rychlých částí a je to možná poprvé v tomto roce, kdy pojedeme na okruhu s vysokou degradací, takže pro nás bude zajímavé se opravdu poučit a zjistit, jak na tom jsme,“ řekl Hülkenberg.
„V letošní sezóně jsou rozhodně pozitivní náznaky a z vozu máme lepší pocit než před půl rokem, ale stále jsme na začátku.“
„Na papíře to nevypadá, že by nám měla Suzuka tolik vyhovovat, ale přesto si myslím, že máme v autě lepší základ než loni,“ řekl Magnussen.
„Doufejme, že i když se nám tam nepodaří tak dobře kvalifikovat, budeme schopni dobře závodit. V to určitě doufáme.“