Naše šestiválcové motory nejsou nejdražší, říká Renault

Roční cena nových motorů nemá jasnou definici, a proto jsou podle Renaultu informace o rozdílech mezi jednotlivými výrobci nesprávné.
Naše šestiválcové motory nejsou nejdražší, říká Renault

Podle zákulisních informací má motor Renault 2014 cenovku 20 až 23 miliónů eur ročně, zatímco Mercedes chce 18 a Ferrari jen 15 miliónů eur.

Šéf Renaultu Sport F1 Jean-Michel Jalinier však toto srovnání zpochybnil. "Nemyslím, že by motor Renault byl nejdražší v paddocku," řekl pro F1i. "Je třeba vědět, že když hovoříme o ceně motoru, ve skutečnosti prodáváme jednu sezónu. Týmu poskytujeme motory celou sezónu, ale ty nám v průběhu celého šampionátu patří."

"Prodáváme pronájem, službu, je to dost široký záběr. Patří do toho dodávka motorů, podpora na okruzích a vývoj, který provádíme s našimi zákaznickými týmy. Takže když hovoříme o ceně motoru, ten rozsah není nikdy definovaný."

"Je součástí ceny podpora na okruzích, stejně tak zimní testy? Budou součástí ceny také vývojové testy, které budou probíhat v sezóně? Také nesmíte zapomínat na marketing, který kompenzuje část faktury. Takže si nemyslím, že bychom byli nejdražší ze všech. Myslím, že je cena našeho V6 turba korektní."

Renault se netají tím, že mu jeho účast ve formuli 1 musí dávat ekonomický smysl.

"Počáteční kalkulace jsou prosté, pokud by nedocházelo k návratnosti investic, Renault by to nedělal," potvrdil Jalinier. "V současné době se vzhledem ke krizi v Evropě počítá každé investované euro. Renault by tedy neinvestoval do formule 1, kdyby si nebyl jistý, že se mu ta investice vrátí."

Výnosy z formule 1 počítají Francouzi ve dvou rovinách. Tou první jsou příjmy z prodeje motorů, tou druhou reklama, kterou si ve světě značka dělá. Příští rok jsou mezi potvrzenými zákazníky Renaultu týmy Red Bull Racing a Toro Rosso, přičemž Jalinier očekává brzké potvrzení také Lotusu a Caterhamu. Williams odešel k Mercedesu.

Další článek: Infinity Racing Partners - kdo je novým spolumajitelem Lotusu?

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.