Nasazení KERS v roce 2011 zatím potvrdily Ferrari, Renault a Williams

Systémy na rekuperaci kinetické energie se v příštím roce do formule 1 vrátí, ale opět je zřejmě nebudou používat všichni. I když bude KERS díky ceně pod milión eur dostupnější.

Týmy jednaly o KERS během závodního víkendu v Kanadě a definitivně se dohodly, že zruší dohodu o nepoužívání těchto systémů, která platí letos. Ve srovnání s uplynulým rokem ale nastanou jen drobné změny.

Výkonnostní parametry se navzdory snahám Renaultu a Ferrari nezmění, KERS bude i nadále pracovat s energií 400 kJ. Ovšem povinná minimální hmotnost vozů se z letošních 620 kg zvedne na 640 kg, což znamená nárůst o 35 kg ve srovnání s loňskou sezónou, kdy se KERS používaly naposledy. Tím by se měly vyřešit problémy s rozložením hmotnosti, které týmy trápily.

K používání KERS se v příští sezóně určitě vrátí týmy Ferrari a Renault, nově jej nasadí také Williams. Mercedes, jenž minulý rok disponoval jedním z nejlepších systémů na rekuperaci kinetické energie, se definitivně rozhodne v červenci. Dá se očekávat, že KERS bude chtít do svých vozů vrátit také McLaren.

Týmy se dohodly, že budou moci KERS volně prodávat, cena však nesmí překročit jeden milión eur za rok. Povinnost prodávat ale konstruktéři nemají. Své vlastní systémy ověřené v závodech roku 2009 mají Mercedes, Ferrari, Renault a BMW. Vývoj běžel také u Red Bullu a Williamsu. Letos se v roli nezávislého dodavatele přihlásil s nabídkou pro rok 2011 Flybrid.

V rámci úsporných opatření si stáje odsouhlasily rozpočtový strop na vývoj KERS ve výši pěti miliónů eur.

Doporučujeme

Články odjinud