Technický šéf týmu Alpine David Sanchez popsal, co musela francouzská stáj vyřešit, aby loňskou sezonu po velmi špatném úvodu alespoň částečně zachránila.
Stáj Alpine vloni prožila velmi špatný vstup do sezony, když se prvního bodu dočkala až po šesti odjetých velkých cenách.
S ohledem na mizerné výsledky si tým prošel několika personálními změnami, v rámci kterých se novým šéfem technického oddělení stal David Sanchez. Francouzský inženýr nešel úplně do neznáma, jelikož pro stáj z Enstone již v minulosti pracoval.
Sanchez do funkce výkonného technického ředitele nastoupil v květnu, tedy v době, kdy Alpine začal řešit sérii svých problémů – nejprve tím, že se mu nasazením nové podlahy podařilo snížit jeho váhu. To by však k následnému postupnému progresu, který týmu zajistil lepší než konečnou šestou příčku v Poháru konstruktérů, nestačilo.
„Auto nebylo rychlé, protože bylo na začátku roku velmi těžké a aerodynamicky bylo trochu v koutě,“ uvedl Sanchez v rozhovoru pro web Motorsport.com.
„Ještě než jsem nastoupil, odvedl tým velmi dobrou práci při úspoře hmotnosti. To je jasné. Auto bylo opět blízko (váhovému, pozn. red.) limitu, takže jsme mohli začít směřovat aerodynamiku jiným směrem. Podvozek a hmotnost vozu byly jednou otázkou a aerodynamické vlastnosti druhou. Pak se nám ale všechno podařilo dát dohromady,“ podotkl muž, který byl v minulosti mj. hlavním aerodynamikem u Ferrari.
Přesto si Sanchez uvědomuje, že stáj Alpine nemůže být s vyzněním celé loňské sezony spokojena.
„Myslím, že se vracíme na nějakou rozumnou úroveň. Neřekl bych ale, že už jsme tam, kde bychom měli být. Některé týmy jsou spokojené s tím, že jsou ve středu pole, tam ale my být nechceme. Máme zdroje na to, abychom byli konkurenceschopní. Berme to tedy tak, že jsme se dokázali vzpamatovat ze špatného začátku sezony a teď musíme pokračovat ve zlepšování,“ dodal uznávaný inženýr.