Náš okruh by pořádání závodu zvládl bez problémů, dušuje se Red Bull

Není to tak dávno, co bývalý A1-Ring prošel rekonstrukcí. Formule 1 stále hledá způsob, jak najít dvacátý závod pro sezonu 2013. Rakousko je jednou z možností.
Náš okruh by pořádání závodu zvládl bez problémů, dušuje se Red Bull

Světová rada FIA ve středu potvrdila, že se Velká cena Německa posune o týden, aby se v kalendáři vytvořilo místo pro další evropský závod. Jako o velkém zájemci se dlouho mluvilo o Francii, poté se favoritem stalo Turecko. Obě země ovšem mají problémy s financováním případné velké ceny, a tak se spekuluje i o jiných destinacích, včetně Rakouska.

Red Bull před lety koupil okruh A1-Ring. V roce 2008 začala rekonstrukce, která měla mimo jiné zacíl znovu postavit tribuny, pitlane a paddock. Vše bylo v roce 2004 strženo. Nyní okruh znovu drží nejvyšší licenci FIA a může tak teoreticky pořádat jakékoliv závody zaštiťované Mezinárodní automobilovou federací. Red Bull tento fakt již řídícímu orgánu připomenul.

"Dali jsme FIA vědět, že existuje Red Bull Ring, který má licenci na hostování formule 1," řekl Helmut Marko, poradce týmu Red Bull.

Kapacita tribun tamní trati je v porovnání s jinými závodišti v kalendáři formule 1 poměrně nízká - vejde se na ně 40 000 lidí. Aby byl případný návrat královny motorsportu do Alp neztrátový, bylo by potřeba získat dotace ze strany státu či spolkové země Štýrsko.

Podle Marka by neměl být problém ani s ubytováním a dopravou na okruh. Médiím se nepodařilo zastihnout Dietricha Mateschitze, majitele společnosti Red Bull, který je nyní na dovolené. Jeho stanovisko tudíž není známo - v minulosti se ovšem vyjadřoval ve smyslu, že na pořádání závodů typu MotoGP či formule 1 mohou lidé zapomenout. Prioritou bylo přitáhnutí pozornosti DTM.

Trať ležící u městečka Spielberg byla postavena v roce 1969 a nesla jméno Österreichring. Jednalo se o velmi atraktivní a extrémně rychlou (v roce 1987 tu Nelson Piquet zajel kvalifikační kolo průměrnou rychlostí přes 255 kilometrů v hodině!), ale také nebezpečnou trať. V roce 1975 tu o život přišel oblíbený americký jezdec Mark Donohue. Po roce 1987 formule 1 na deset let Rakousko opustila.

V letech 1995 a 1996 prošel Österreichring velkými změnami. Okruh byl výrazně zkrácen a mnoho zatáček bylo pozměněno. O kompletní přestavbu se postaral hlavně Hermann Tilke, pro kterého to byl jeden z prvních velkých projektů ve formuli 1. Počínaje sezonou 1997 se formule 1 do Rakouska vrátila. Trať nesla název podle hlavního sponzora název A1-Ring a stala se velmi oblíbenou pro svůj unikátní profil, velká převýšení i atraktivní zasazení do krajiny. 

Posledním závodem u našich jižních sousedů byla Velká cena Rakouska 2003. Kdyby se Red Bull Ring do kalendáře vrátil, patřil by k nejkratším tratím - měří 4 326 metrů a čítá deset zatáček. Je také pravděpodobné, že časy na kolo by byly nejkratší ze všech tratí - dosavadní rekord okruhu zde drží Michael Schumacher a činí 1:08.337.

Pro Red Bull je představa domácího závodu jistě atraktivní, vytvořil by si tak protipól Velké ceny Itálie, která je zase baštou Ferrari. Také by to byl závod, na který by to měli čeští fanoušci nejblíže - tedy alespoň část z nich, pro jiné by byl nejblíže položen stále maďarský Hungaroring.

Diskuze (170) Další článek: Toro Rosso se musí zlepšit, říká Mateschitz
16:06 | Příští týden proběhnou v Abú Dhabí testy 18palcových pneumatik ale také testy juniorských jezdců. Robert Švarcman bude jezdit s Haasem ale také s Ferrari (tam společně s Fuocem).
14:49 | Uveřejněna startovní listina pro rok 2022: Kuan-jü Čou s číslem 24, Ferrari zatím bez Mission Winnow a Red Bull / AlphaTauri s motory Red Bull Powertrains.

GP Abú Dhabí 2021

Pátek 10. prosince 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 11. prosince 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 12. prosince 2021
Závod 14.00