Náš motor není tak silný jako vloni, přiznává Ferrari

Ferrari připouští, že jeho letošní motor formule 1 „není tak silný“, jak byl ten loňský. Scuderia se proto snaží stáhnout svou rychlostní ztrátu na rovinkách.
Náš motor není tak silný jako vloni, přiznává Ferrari

Ačkoliv se letošní model SF1000 jeví lépe při průjezdu zatáčkami, během předsezónních testů vyšly na povrch také jeho nedostatky. A jedním z nich je maximální rychlost.

V minulých letech bylo přitom právě na rovinkách Ferrari jedno z nejrychlejších.

„Myslím, že z pohledu celkové výkonnosti pohonné jednotky a motoru nejsme tak silní, jako jsme byli minulý rok. Soustředili jsme se na spolehlivost a to mělo dopad na výkonnost,“ řekl Binotto.

„Jízda v závěsu ale výrazně ovlivňuje rychlost. Myslím, že když se snažíme mít lepší rychlost, musíte se podívat na jízdu v závěsu a výkon samotného motoru. Do budoucna budeme pracovat na obou věcech. Aerodynamiku můžete případně upravit dříve než pohonnou jednotku, u té musíte počkat na jinou.“

FIA ukončila vyšetřování motoru Ferrari. S Maranellem se „dohodla“

FIA ukončila vyšetřování motoru Ferrari. S Maranellem se „dohodla“

O loňské pohonné jednotce Ferrari se často mluvilo ve spojitosti s tím, zda je legální. Mezinárodní automobilová federace (FIA) vydala v pátek prohlášení, podle kterého dospěla s Ferrari k „dohodě“.

Ještě před vydáním prohlášení Binotto řekl, že potenciál pohonné jednotky nemohl být naplno využit kvůli problémům se spolehlivostí.

Na dotaz, zda Ferrari skrývalo skutečný potenciál motoru, řekl: „Nic neskrýváme. To je naše skutečná výkonnost. Myslím, že je těžké určit, co je aerodynamikou a co výkonem, rozhodně ale ve srovnání s ostatními rychlostně ztrácíme,“ dodal.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Začaly testy formule 2. Jezdci vyrazili poprvé na 18palcových pneumatikách [galerie]

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10