Náš koncept vozu má problém s pneumatikami, říká Binotto. Ferrari chystá sérii upgradů

Po předsezónních testech bylo Ferrari považováno za favorita. Mělo mít náskok 4 desetiny. F1 přijela do Austrálie a situace byla přesně opačná.
Náš koncept vozu má problém s pneumatikami, říká Binotto. Ferrari chystá sérii upgradů

Souboj Mercedesu a Ferrari je zatím 7:0. V míčových sportech by to byl debakl. Ve formuli 1 tomu není jinak. Ve skutečnosti to však mohlo být 5:2. Ferrari ale v cestě za jasným vítězstvím zastavila technika (Bahrajn) a penalizace (Kanada).

Ferrari už na začátku sezóny pochopilo, že má problém. Situaci začalo analyzovat. Některé závěry si potvrdilo ve Španělsku. Týmy se vrátily na okruh, na kterém před sezónou testovaly. Mercedes se oproti testům zlepšil o 8 desetin, Ferrari se o pár setin zhoršilo! Šlo sice o jiné podmínky a pneumatiky, ale ukazuje to, jak se před Austrálii všichni mýlili.

Ferrari meziročně zrychlilo ve Španělsku ze všech týmů jednoznačně nejméně

Ferrari meziročně zrychlilo ve Španělsku ze všech týmů jednoznačně nejméně

„Bylo nám jasné, že máme problém, který musíme vyřešit,“ řekl šéf týmu Mattia Binotto pro Auto Motor und Sport. „Konečné potvrzení jsme dostali v Barceloně.“

„Naše koncepce vozu se nehodí pro pneumatiky 2019. Auto není jedním z nejlepších z hlediska maximálního přítlaku.“

Pomyslným sourozencem přítlaku je odpor vzduchu. Ferrari je rychlé na rovinkách, ale v celkovém čase na kolo mu to pomůže jen na vybraných okruzích.

„V posledních dvou letech jsme si s naší účinnou aerodynamikou vedli dobře. S těmito pneumatikami to už nefunguje. Vzhledem k tomu, že nám chybí přítlak, máme potíže s ohřevem pneumatik a jejich udržením v okně, v němž poskytují optimální přilnavost.“

Podle Hamiltona disponuje Ferrari speciálním módem motoru, který Mercedes zatím nemá

Podle Hamiltona disponuje Ferrari speciálním módem motoru, který Mercedes zatím nemá

Všechny týmy si mohly vyzkoušet letošní pneumatiky vloni v Abú Dhabí. Podle Binotta byl ale problém s jejich zahřátím maskován vysokými teplotami a profilem okruhu.

Problémy mají všichni. Například v Monte Carlu, kde měl Mercedes vynikající balíček, potřeboval Lewis Hamilton pět pokusů, aby konečně našel rychlost pro pole position. Situace se mění okruh od okruhu a Mercedes má s letošními pneumatikami, které mají tenčí běhoun, přece jen nejméně problémů.

Dva týdny s hotovou analýzou

Kompletní analýzu mají v Maranellu od konce května. Vůz formule 1 je však velmi složitý „organismus“ a vývoj a výroba dílů zabere čas. Nefunguje to tak, že jeden den něco nakreslíte na PC, druhý den to vyzkoušíte v tunelu a třetí den to vyrobíte.

Binotto žádá o trpělivost: „Existují dva faktory. Za prvé pneumatiky. To samozřejmě nemůžeme ovlivnit. Co můžeme udělat, je změnit koncept našeho vozu. To znamená větší přítlak, ale také větší odpor vzduchu. A to nemůžete udělat za jeden den. Proces bude trvat několik týdnů, protože musíme také zajistit, aby všechny naše změny v aerodynamice směřovaly správným směrem.“

„Nečekejte B verzi našeho vozu. Potrvá to dva nebo tři upgrady, než budeme schopni vyzvat Mercedes všude.“

Nebude ale pak už pozdě z hlediska šampionátu? Na tohle Binotto prý nyní nemyslí. Chce vyřešit problémy letošního vozu.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: U Toyoty #7 bylo vyměněno nesprávné kolo, podle Alonsa si jeho posádka vítězství nezasloužila

15:52 | Sainz dostal novou pohonnou jednotku. Tak jako tak odstartuje poslední...
18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
16. listopadu | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10