Protože ve formuli 1 už není důležitá jen čistá rychlost, jsou ve výhodě jezdci, kteří mají hodně zkušeností a za volantem přemýšlejí. Myslí si to sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
Nutnost uvažovat takticky vnesly do závodů pneumatiky. Jejich záměrně kratší výdrž přeje těm, kdo své závody umí plánovat.
"Když se podíváte na Čínu, prvních pět míst obsadili mistři světa, a to není náhoda," poukázal Michael, citoval ho Autosport. "Znamená to, že teď je to hra pro přemýšlivé."
Rychlost už nestačí. Kdo to na pneumatikách přežene, zkazí si celý stint, který s nimi musí odjet.
"Prvních deset jezdců je velmi rychlých, co se týče talentu, ale rozdíly mezi nimi dělají jejich zkušenosti a schopnosti vyrovnat se s různými situacemi," vysvětloval Michael.
A taková situace není zcela nová, i když na ni možná většina diváků není zvyklá.
"Posledních 20 let byly závody formule 1 sprinty, na pneumatiky jste tlačili naplno, i s pit stopy a takovými věcmi. Zatímco před tankováním, před mým příchodem do formule 1, se to podobalo současnosti, když jste se snažili závod odjet s jednou nebo žádnou zastávkou a šetřili pneumatiky."
A proto mají zkušení jezdci navrch. "Mají 10 nebo 15 let zkušeností s tím, co se dřív pokazilo. Protože už chybovali a udělali to i dobře, vědí, jak to teď dělat lépe. Teď hrají hru s čísly."
"Když je ve formuli 1 situace jako teď, kdy je degradace pneumatik velká, je pro mladé jezdce mnohem těžší se přizpůsobit."
Platí to i pro Péreze u McLarenu. Ten se ale na rozdíl od několika ostatních kolegů může učit od zkušeného týmového kolegy Buttona.
"Na roštu je hodně týmů, které mají dva mladé kluky, nebo jezdce uprostřed kariéry, a čelí teď extrémně obtížnému prostředí," dodal sportovní ředitel McLarenu.