Nakonec je dobře, že jsem nepostoupil do Q3, říká Vandoorne

Nakonec je dobře, že jsem nepostoupil do Q3, říká Vandoorne

Fernando Alonso se v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska dostal s McLarenem až do nejlepší desítky, vinou penalizace za použití nadlimitního počtu komponent pohonné jednotky však klesne až na konec. Z nejlepší desítky ale odstartuje jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne.

Belgičana Alonso překonal v závěru druhé části kvalifikace, když jej porazil o méně než tři setiny sekundy, čímž si Alonso zajistil postup do Q3.

Vandoorne je však spokojen, jelikož díky tomu, že nepostoupil do Q3, nemusí do závodu startovat na již použité sadě pneumatik.

„Byli jsme velmi blízko,“ řekl Vandoorne, který díky penalizacím soupeřů odstartuje devátý. „Myslím, že nepostoupit do Q3 je pro mě nakonec celkem ideální scénář, protože to znamená, že zítra mohu startovat na nové sadě pneumatik.“

„Víme, že Fernando má tak jako tak penalizaci, takže zřejmě budeme startovat desátí s novou sadou pneumatik. To je dobré, jsme v pozici, ze které snad můžeme závodit a snad i získat nějaké body.“

„Máme před sebou pár dobrý vozů. Možná, že pokud budou mít nějaké potíže, tak nám bude stačit být v pozici, ze které z toho můžeme něco vytěžit.“

Alonso s velkou penalizací

O 35 míst se na roštu Velké ceny Japonska oproti své kvalifikační pozici propadne kvůli penalizaci za překročení počtu komponent pohonné jednotky Fernadno Alonso. Španěl tak do domácího závodu Hondy, která dodává McLarenu pohonné jednotky, odstartuje z poslední pozice.

„S vědomím, že budeme startovat poslední poté, co jsme včera večer vyměnili motor, pro nás kvalifikace nebyla příliš důležitá,“ řekl Alonso.

„I přes penalizaci jsme chtěli mít normální kvalifikaci. Máme tady spoustu fanoušků, spoustu podporovatelů Hondy a myslím, že jsme uspěli a odvedli slušnou práci.“

„Závod bude zcela jiný, po startu zezadu bude docela obtížné získat nějakou výhodu, pokusíme se ale udělat maximum, abychom se přiblížili nejlepší desítce.“

„Body by byly těžkým cílem i v normálním víkendu, ale když startujeme poslední na trati se spoustou rychlých zatáček, kde nemůžete tak snadno jet za vozem vpředu, tak budeme potřebovat, aby se před námi stala spousta věcí, abychom získali nějaké pozice.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud