Náklady Renaultu na formuli 1 klesnou v roce 2010 o polovinu

Tým Renault F1 včera oznámil strategické partnerství se společností Genii lucemburského podnikatele Gérarda Lopeze. Francouzská automobilka prodala "velký" podíl ve svém týmu, což jí umožní ušetřit polovinu nákladů.

"Náklady v roce 2010 budou ve srovnání s rokem 2009 poloviční," řekl Jean-François Caubet o formuli 1 z pohledu Renaultu.

Letošní rozpočet týmu Renault se podle odhadů pohyboval ve výši 180 až 200 miliónů eur, což by znamenalo, že automobilka zaplatí v příští sezóně za formuli 1 90 až 100 miliónů.

Podle Caubeta bude Renault financovat továrnu na motory ve Viry-Châtillon, zatímco Genii zaplatí provoz samotného týmu. Že bude třeba najít takové řešení, bylo zřejmé už na konci letošní sezóny, když Caubet a prezident týmu Rey požádali automobilku o rozpočet, který by zajistil určitou kontinuitu ve srovnání s rokem 2009.

"Odpověď mateřské firmy byla vzhledem k ekonomickým potížím následující: ´Nemáme prostředky na financování celé stáje.´ Tak jsme se začali zabývat alternativním řešením," vysvětloval Caubet.

"Našli jsme řešení, které nám umožní pokračovat v našich aktivitách a zachovat přítomnost značky v této soutěži," dodal Bernard Rey.

Caubet přiznal, že k přijetí nabídky Genii vedla dlouhá cesta, která si mimo jiné vyžádala čtyři jednání nejvyššího vedení automobilky. Obě strany podepsaly smlouvu o smlouvě budoucí, jež zajistí kapitálový vstup Genii do týmu Renault F1. Podle neoficiálních zdrojů Renault prodá 75% podíl.

Investiční společnost Genii považuje vstup do týmu Renault za obchodní příležitost. Předpokládá, že se jí díky formuli 1 otevřou kontakty, které byly v minulosti mimo její dosah. Angažovat by se chtěla také v oblasti vysílacích práv na formuli 1.

Ovšem i když se podle všeho stane Genii většinovým vlastníkem, nemá v plánu dosadit své lidi do vedení stáje. "Po sportovní stránce se budeme angažovat jen velmi málo," řekl manažer Genii Julien Nerguisian. "Tým už je sestavený a navzdory špatným výsledkům z nedávné doby je velmi schopný."

Vzhledem k pokročilosti příprav na příští rok ale Genii očekává lepší výsledky až v sezóně 2011.

"Na vývoj vozu formule 1 potřebujete osm nebo devět měsíců. Takže vozy 2010 jsou už téměř hotové. Nadcházející sezóna proto bude spíše přechodná, abychom se dobře připravili na rok 2011. Náš cíl pak bude velmi jasný, vrátit se na špičku," dodal Nerguisian.

Váš názor Další článek: Kamuj Kobajaši bude v roce 2010 závodit pro Sauber
21:03 | Albon bude jezdit s číslem 23.
11:42 | Max Verstappen lituje, že si nikdy nezazávodil s Fernandem Alonsem. V době, kdy přišel do F1, měl už Alonso nekonkurenceschopné auto.
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.