Náklady, nepředvídatelnost a tři technické aspekty. Na co se zaměří vedení F1?

Nové vedení formule 1 chystá změny. Ross Brawn sestavil tým odborníků, mezi které patří i Pat Symonds. Na konferenci prozradil, na co se tento tým soustředí.
Náklady, nepředvídatelnost a tři technické aspekty. Na co se zaměří vedení F1?

„Podíváme se na technické a sportovní pravidla,“ uvedl Pat Symonds na konferenci MIA.

„Musíme se na to podívat touto optikou (výzkum veřejného mínění), abychom prověřili každou změnu, kterou chceme provést. Nyní můžeme rozhodnout, co vytváří rozdíly ve výkonnosti.“

Jak by mohly vypadat pohonné jednotky v roce 2021?

Jak by mohly vypadat pohonné jednotky v roce 2021?

„Technická pravidla jsou rozdělena do 21 částí. Když jimi procházíme, tak si můžeme všimnout, že některé z nich nejsou pro podívanou relevantní.“

„Rozhodli jsme se, že se zaměříme na technické věci. Chceme tři diferenciační prvky.“

„Mezi ně patří aerodynamika – je zajímavá pro spoustu lidí a nikdo nedokáže napsat pravidla, která by ji zabránila vytvářet výkonnostní rozdíly. Můžeme očekávat totéž a učinit z ní věc, na které záleží.“

„Totéž platí pro pohonnou jednotku. Pro výrobce v F1 je důležitá. Je zajímavá pro fanoušky, takže z ní udělejme něco, co vytváří rozdíly ve výkonnosti.“

„A nakonec je zde zavěšení. Myslím tím způsob, jakým pracujeme s pneumatikami, jak je používají týmy.“

„To jsou tři technické aspekty, které chceme vidět. Budou tam i další – jezdci, zastávky v boxech, týmy mechaniků, strategie. Ale tohle jsou technické věci, na které se opravdu soustředíme.“

Náklady a (ne)předvídatelnost

Kromě technických věcí chce tým řešit také náklady. Hodně se diskutuje o zavedení rozpočtového stropu – bez sankcí možná už od příštího roku. 

„Musíme se podívat na náklady. Ztěžují to těm, kteří jsou více vzadu, aby vyvinuli tlak na ty vpředu.“

Grid girls by měly mít důležitější rolí, říká Liberty Media

Grid girls by měly mít důležitější rolí, říká Liberty Media

„Chceme se zbavit předvídatelnosti. V posledních několika desetiletích bylo závodění nejhorší tehdy, když byly výsledky předvídatelné.“

„Chceme se zaměřit na podívanou, chceme mít vizuální atraktivitu, chceme rozpoznat roli jezdce. Musíme se podívat na problematiku fanoušků na okruhu i těch u televize, protože mají odlišné požadavky.“

„A musíme se podívat i na zážitek ze závodního týdne. Už nestačí jen přemýšlet o tom, co se stane v neděli.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Video: Jezdci Red Bullu si zazávodili v továrně

20:46 | Po Ericssonovi uspěl v Detroitu McLaren. Pato O'Ward vyhrál po startu z 16. místa.
11:27 | Osmihodinovka v Portimau odstartuje v neděli ve 12:00. Přímý přenos vysílá Eurosport 2 od 15:00 do 18:30, závěr závodu poté nabídne Eurosport 1 od 18:30 do 20:30. Komentují Jiří Šlégl a Martin Straka...
23:36 | Marcus Ericsson vyhrál závod IndyCar v Detroitu. Pomohla mu nehoda Grosjeana. Pro Ericssona je to první vítězství od roku 2013 (GP2).
12. června | Jedna z nejhorších věcí, které se mohou v motorsportu stát... zaseknutý plynový pedál. Felix Rosenquist je při vědomí a snad ok. odkaz

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00