Najměte di Restu, radí Ferrari Jackie Stewart

Šestadvacetiletý Skot přitom bývá častěji spojován s budoucím angažmá u týmu Mercedes, ke kterému ho váže spolupráce už od DTM.
Najměte di Restu, radí Ferrari Jackie Stewart

Jackie Stewart si myslí, že většina top jezdců má již ve svých týmech víceletou smlouvu. Největší šance na protlačení se do některého ze silných týmů tak podle něho bude u Ferrari, a to v případě, že Felipe Massa nedokáže nabrat ztracenou formu. 

"Paul di Resta by byl pro Ferrari dobrým cílem. Alonso má zřejmě nejlepší znalosti v současném poli a i po fyzické stránce patří k nejlepším závodníkům na světě. Je téměř na vrcholu a být ve Ferrari, určitě bych uvažoval o najmutí di Resty jako jeho učedníka. Zda se dokáže vypracovat do mistrovských kvalit, je těžké odhadnout. Má ale ohromný talent. Jen doufám, že po něm Skotsko nebude chtít příliš a moc brzy, protože abyste mohli vyhrávat, potřebujete k tomu především top tým. 

Force India tvrdě pracuje na tom, aby byla prvotřídním týmem, ale zatím jí něco schází. Paul stáj táhne k lepším výsledkům. Myslím si, že má šanci. Naše země má skvělou motoristickou historii, na to, jak malá je naše vlast, snad až neúměrně. Paul di Resta je dobrým reprezentantem naší nové generace," řekl trojnásobný mistr světa. 

Di Resta je v současnosti vysoce ceněným jezdcem. Po čtyřech závodech sezony 2012 je celkově desátý, na kontě má patnáct bodů. Aby hodnotu svého jména ještě posílil, má Stewart jednoduchý návod:

"Musí pravidelně porážet svého týmového kolegu. Nesmí u toho ale vypadat potřeštěně, příliš horkokrevně. Naopak nutné, aby tak činil konzistentními výkony. Ve Force Indii sice za normálních podmínek zřejmě nezvítězí, ale jméno si může udělat i tím, že bude porážet vozy, jež jsou považovány za silnější, týmy s lepším finančním zázemím a podobně."

Pozice Felipeho Massy není záviděníhodná, vedle Fernanda Alonsa se stále hledá. V souvislosti s týmem Ferrari se také vyskytla zpráva, kterou uveřejnila brazilská televize Globo. Ta se týkala již deset let starého incidentu ve Velké ceně Rakouska. V rádiové komunikaci zřejmě zaznělo více, než bylo přístupné divákům (vzpomeňme na proslulou větu Jeana Todta Let Michael pass for the Championship). Barrichello měl v úmyslu přímé nařízení týmu ignorovat, a tak bylo představenstvo týmu na boxové zídce donuceno k přistoupení k tvrdším krokům. Média spekulují o tom, že Brazilci bylo naznačeno, že si ve formuli 1 už neškrtne:

"Těch osm kol byl boj, málokdy jsem vyvedený z míry, ale křičel jsem přes rádio, že Michaela nepustím. Poté mi bylo řečeno něco v širších souvislostech, netýkalo se to přímo kontraktu. Nemohu prozradit přesně o co šlo, ale byla to forma hrozby, která mě donutila se zamyslet a změnit svůj přístup k životu. Musel jsem myslet na to, že závodění je to, co mě nejvíce baví," řekl Barrichello.

Další článek: Mercedes: Je dobře, že se díky našim jezdcům diskutuje o pneumatikách

27. února | Mercedes uveřejnil fotografii... zachycuje nové zbarvení? odkaz
26. února | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
26. února | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
26. února | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.