Nad Virginem visí Damoklův meč, sobota by mohla znamenat konec víkendu

Nad Virginem visí Damoklův meč, sobota by mohla znamenat konec víkendu

Kvalifikační pravidlo 107 procent by mohlo mít v Austrálii hned několik obětí. Ohroženi jsou dva nové týmy loňské sezóny, i když se to nepředpokládalo.

Když do formule 1 loni vstoupily týmy Lotus, Virgin a Hispania Racing, měly na začátku roku velkou ztrátu na soupeře, ale protože kvalifikační pravidlo 107 procent neplatilo, nemělo to pro ně žádné následky. V průběhu sezóny pak nováčci zrychlili a problém s plněním limitu by bývali neměli.

Proto je možná trochu překvapivé, že se Virgin rychlostně v Austrálii tak trápí. V prvním tréninku zajel D´Ambrosio o 9,7 procenta horší čas než první Webber, v druhém tréninku byl pak o 7,3 procenta pomalejší než nejrychlejší Button. Glock na tom byl ještě hůř, takže s takovým výkonem by se ani jeden vůz Virginu nekvalifikoval do závodu a tým by mohl v sobotu odpoledne balit.

"Je to zklamání," přiznal Timo Glock v rozhovoru pro Autosport. "Nejsme na tom tak, jak bychom měli. Je naprosto zřejmé, že v tuto chvíli nejsme dostatečně rychlí."

Virgin jezdil podle německého pilota v pátek naplno, takže žádné rezervy nemá. "Částečně by to mohlo být způsobeno teplotami, ale musím říct, že jsem měl na měkčí směsi dobrý pocit a zahřátí mi šlo dobře. Jediná naše šance je, že top jezdci odjedou první část kvalifikace na tvrdé směsi a my na měkké, pak bychom neměli problém splnit těch 107 procent. Je to zklamání a není dobré, že auto nemá rychlost."

Glock označil za hlavní problém Virginu nedostatek přítlaku. Věří však, že se na startovní rošt postaví. "Dnes jsme (v druhém tréninku) byli od toho limitu 107 procent tři desetiny sekundy, přičemž ten čas jsme zajeli v dlouhé jízdě," vysvětloval. "Pokud ubereme palivo a odjedu dobré kolo, tak bychom to měli zvládnout. Ovšem cílem není bojovat o splnění 107 procent, ale být vpředu s Lotusem."

Virgin jako jediný tým startovního pole vyvíjí svůj vůz pouze pomocí počítačů a bez aerodynamického tunelu. Zatím ale dokazuje, že v současnosti tento přístup nestačí. Jerome D´Ambrosio však není nedostatečnou rychlostí vozu znepokojen.

"No, nemá cenu si s tím dělat starosti, protože by to nebylo produktivní," řekl Belgičan. "Jediné, co můžu udělat, co můžeme udělat jako tým, je soustředit se na nejlepší využití kompletu, který teď máme. Budeme se zlepšovat, ale pro tento víkend se musíme soustředit na maximální využití techniky. To je to jediné, co nám může přinést výsledek, který se snad vejde do těch 107 procent."

V ještě horší situaci je pravděpodobně tým Hispania Racing, protože ten s letošním vozem neodjel ještě ani jedno měřené kolo, tudíž nemá připravené ani základní nastavení.

Doporučujeme

Články odjinud