Nabídka od Ferrari zabránila Kvjatovi ukončit kariéru

V roce 2016 musel Daniil Kvjat přepustit svoji sedačku u týmu Red Bull Maxi Verstappenovi a o rok později byl ještě v průběhu sezóny vyřazen i z „B týmu“ Toro Rosso. Ruský pilot v pro něj nešťastném období začal myslet i na konec kariéry, poté ale přišla záchranná nabídka stát se testovacím pilotem Ferrari.
Nabídka od Ferrari zabránila Kvjatovi ukončit kariéru

Během sezóny 2018 se rodák z Ufy v žádné grand prix neobjevil, velké množství času však trávil ve Fioranu a jeho okolí v nové roli testovacího pilota Ferrari. Práce, kterou Kvjat odvedl pro italský tým, mu později vynesla návrat do závodní sedačky u Toro Rosso.

Když se Rus za volantem Ferrari poprvé svezl po slavné testovací trati, rozhodl se, že bude o návrat do formule 1 bude bojovat za každou cenu.

„Bylo to velmi silné, protože je to Ferrari, navíc ve Fioranu,“ rozpovídal se Kvjat o testovací fázi své kariéry pro oficiální podcast F1 Beyond The Grid.

Kvjat by rád dostal šanci u Red Bullu vedle Verstappena

Kvjat by rád dostal šanci u Red Bullu vedle Verstappena

„Před tím jsem nic neřídil šest měsíců, takže jsem si to vážně užíval.“

„Toho dne jsem si uvědomil, že se chci do formule 1 za každou cenu vrátit, protože to je to, co chci dělat a v čem jsem nejlepší. V testech jsem byl navíc silný, zajížděl jsem konzistentní časy. Každý byl spokojený.“

„Cítil jsem, že jsem ve formuli 1 nechal nedokončenou práci. Měl jsem nabídky i odjinud, ale já chtěl vždy řídit formuli 1. Dokonce jsem zvažoval úplný konec v případě, že bych neuzavřel smlouvu v F1,“ přiznal účastník 93 závodů „královny motorsportu“

I když přišel Kvjat k Ferrari se zkušenostmi ze čtyř kompletních sezón, tak byl před první session na trati velmi nervózní.

„Na snídani jsem byl velmi nervózní. Řekl jsem si ‚ok, hlavně se neroztoč v prvním kole‘, protože jsem před tím nějakou dobu neřídil a měl jsem trochu obavy. Naštěstí jsem ale vyjel na trať a kolo po kole jsem brzdil později a později.“

„Tehdy jsem cítil, že mi ta pauza přišla vhod. Bylo moc pěkné strávit nějaký čas doma, kde jsem jen trénoval a čistil si hlavu. Někdy jsem taky nedělal nic.“

Kvjat: Loňské stupně vítězů na Hockenheimu byly zatím mým největším úspěchem

Kvjat: Loňské stupně vítězů na Hockenheimu byly zatím mým největším úspěchem

„Pořád jsem měl práci, kterou jsem si užíval. Byl jsem vývojovým pilotem Ferrari a já mám italské týmy velmi rád. Ferrari má obrovskou historii.“

„Nebyla to ta práce, kterou bych si vybral, cítil jsem ale, že týmu dodávám dobré výsledky a že mu pomáhám s vývojem vozu. Oni viděli, že tomu dávám všechno a v tomto směru to bylo velmi uspokojující.“

V loňské návratové sezóně měl Daniil Kvjat po svém boku prvních dvanáct závodů Alexe Albona a poté Pierra Gaslyho, který byl Albonem vystřídán u Red Bullu. U Toro Rosso se tak sešli dva piloti s podobným osudem, oba dva však v „béčku“ ožili. Svůj „happy end“ si Kvjat prožil na Hockenheimringu, kde skončil na třetím místě.

Foto: Getty Images / Robert Cianflone

Další článek: Uteče Vettel z Ferrari před Leclercem? Surer má návod, jak to udělat se ctí

16:49 | Strategie pro zítřejší závod odkaz
16:46 | Esteban Ocon dostal penalizaci tří míst za zdržení Russella.
15:01 | Red Bull se podle Marka neodvolal, protože počet týmů, které se odvolaly, je už dostačující. Red Bull také není spokojený s verdiktem a chce vyjasnění situace.
12:11 | Ferrari potvrdilo, že Vettel nasadil nový motor, MGU-H a turbo. Stejné komponenty dostal preventivně také Leclerc.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10