Vyčíst něco z testů je vždy obtížné. Jedním z ukazatelů mohou být závodní simulace. V nich měl Mercedes v Katalánsku náskok na Red Bull i Ferrari.
Bude Mercedes v Austrálii jasným favoritem nebo ho někdo ze soupeřů dokáže alespoň potrápit?
Ferrari sice zajelo v testech nejrychlejší časy, ale na hyperměkkých pneumatikách, na kterých Mercedes vůbec nejezdil. Objevily se spekulace, že stříbrné šípy mají na měkčích pneumatikách problémy s teplotami.
Kromě toho se také objevily informace, že týmy měly v Barceloně velké problémy se spotřebou paliva, která souvisela s nestandardními podmínkami (při závodní simulaci během testů se nemusíte potýkat se soupeři) i novým povrchem (větší grip a tedy rychlost) apod.
Sebastian Vettel výsledky simulací bagatelizuje. „Naši konkurenti z Mercedesu a Red Bullu používali pro své závodní simulace jeden typ pneumatik (střední), což během grand prix nemůžete udělat,“ řekl Vettel, kterého cituje Motorsport.com. „Má to dopad na strategii a nakonec i na výsledek.“
„Myslím, že v SF71H máme dobrý základ. Nyní budeme muset pracovat na vývoji, abychom ho dále poznávali a zlepšili jeho potenciál.“
„Mám velkou důvěru v náš tým, vím, jak zkušení a oddaní jsou chlapi v Maranellu.“
Vettel se pochlubil čísly z testů, kde Ferrari odjelo 4323 km. Čtyřnásobný mistr světa odjel za jeden den 188 kol, což je 875 km.
„U vozu se nevyskytly žádné závažné problémy a já se řízením bavil. Nemohu se dočkat, až budu v Austrálii. Jakmile se tam dostaneme, budeme všichni jezdit a závodit za stejných podmínek.“
„A jak jsem již řekl, mám velkou důvěru v naše auto.“
Foto: Getty Images / Charles Coates