Na závodní simulace nehleďte. Našemu autu věřím, říká Vettel

Vyčíst něco z testů je vždy obtížné. Jedním z ukazatelů mohou být závodní simulace. V nich měl Mercedes v Katalánsku náskok na Red Bull i Ferrari.

Bude Mercedes v Austrálii jasným favoritem nebo ho někdo ze soupeřů dokáže alespoň potrápit?

Ferrari sice zajelo v testech nejrychlejší časy, ale na hyperměkkých pneumatikách, na kterých Mercedes vůbec nejezdil. Objevily se spekulace, že stříbrné šípy mají na měkčích pneumatikách problémy s teplotami.

Kromě toho se také objevily informace, že týmy měly v Barceloně velké problémy se spotřebou paliva, která souvisela s nestandardními podmínkami (při závodní simulaci během testů se nemusíte potýkat se soupeři) i novým povrchem (větší grip a tedy rychlost) apod.

Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Sebastian Vettel výsledky simulací bagatelizuje. „Naši konkurenti z Mercedesu a Red Bullu používali pro své závodní simulace jeden typ pneumatik (střední), což během grand prix nemůžete udělat,“ řekl Vettel, kterého cituje Motorsport.com. „Má to dopad na strategii a nakonec i na výsledek.“

„Myslím, že v SF71H máme dobrý základ. Nyní budeme muset pracovat na vývoji, abychom ho dále poznávali a zlepšili jeho potenciál.“

Technická analýza vozu Ferrari SF71H

Technická analýza vozu Ferrari SF71H

„Mám velkou důvěru v náš tým, vím, jak zkušení a oddaní jsou chlapi v Maranellu.“ 

Vettel se pochlubil čísly z testů, kde Ferrari odjelo 4323 km. Čtyřnásobný mistr světa odjel za jeden den 188 kol, což je 875 km. 

„U vozu se nevyskytly žádné závažné problémy a já se řízením bavil. Nemohu se dočkat, až budu v Austrálii. Jakmile se tam dostaneme, budeme všichni jezdit a závodit za stejných podmínek.“

„A jak jsem již řekl, mám velkou důvěru v naše auto.“

Foto: Getty Images / Charles Coates 

Diskuze (208) Další článek: V první letošním závodě IndyCar došlo k 366 předjetím
21. října | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
21. října | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.
21. října | Verstappen mění převodovku. Odstartuje z 18. místa
21. října | Pětkrát se o titulu mistra světa rozhodlo na americké půdě. Bude to dnes pošesté? Závod začíná ve 20:10. 1959: Brabham 1970: Rindt 1974: Fittipaldi 1977: Lauda 2015: Hamilton

GP Mexika 2018

Pátek 26. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 27. října 2018
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 28. října 2018
Závod 20.10