Na závodní simulace nehleďte. Našemu autu věřím, říká Vettel

Vyčíst něco z testů je vždy obtížné. Jedním z ukazatelů mohou být závodní simulace. V nich měl Mercedes v Katalánsku náskok na Red Bull i Ferrari.

Bude Mercedes v Austrálii jasným favoritem nebo ho někdo ze soupeřů dokáže alespoň potrápit?

Ferrari sice zajelo v testech nejrychlejší časy, ale na hyperměkkých pneumatikách, na kterých Mercedes vůbec nejezdil. Objevily se spekulace, že stříbrné šípy mají na měkčích pneumatikách problémy s teplotami.

Kromě toho se také objevily informace, že týmy měly v Barceloně velké problémy se spotřebou paliva, která souvisela s nestandardními podmínkami (při závodní simulaci během testů se nemusíte potýkat se soupeři) i novým povrchem (větší grip a tedy rychlost) apod.

Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Sebastian Vettel výsledky simulací bagatelizuje. „Naši konkurenti z Mercedesu a Red Bullu používali pro své závodní simulace jeden typ pneumatik (střední), což během grand prix nemůžete udělat,“ řekl Vettel, kterého cituje Motorsport.com. „Má to dopad na strategii a nakonec i na výsledek.“

„Myslím, že v SF71H máme dobrý základ. Nyní budeme muset pracovat na vývoji, abychom ho dále poznávali a zlepšili jeho potenciál.“

Technická analýza vozu Ferrari SF71H

Technická analýza vozu Ferrari SF71H

„Mám velkou důvěru v náš tým, vím, jak zkušení a oddaní jsou chlapi v Maranellu.“ 

Vettel se pochlubil čísly z testů, kde Ferrari odjelo 4323 km. Čtyřnásobný mistr světa odjel za jeden den 188 kol, což je 875 km. 

„U vozu se nevyskytly žádné závažné problémy a já se řízením bavil. Nemohu se dočkat, až budu v Austrálii. Jakmile se tam dostaneme, budeme všichni jezdit a závodit za stejných podmínek.“

„A jak jsem již řekl, mám velkou důvěru v naše auto.“

Foto: Getty Images / Charles Coates 

Diskuze (208) Další článek: V první letošním závodě IndyCar došlo k 366 předjetím
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo