Na závodní simulace nehleďte. Našemu autu věřím, říká Vettel

Vyčíst něco z testů je vždy obtížné. Jedním z ukazatelů mohou být závodní simulace. V nich měl Mercedes v Katalánsku náskok na Red Bull i Ferrari.

Bude Mercedes v Austrálii jasným favoritem nebo ho někdo ze soupeřů dokáže alespoň potrápit?

Ferrari sice zajelo v testech nejrychlejší časy, ale na hyperměkkých pneumatikách, na kterých Mercedes vůbec nejezdil. Objevily se spekulace, že stříbrné šípy mají na měkčích pneumatikách problémy s teplotami.

Kromě toho se také objevily informace, že týmy měly v Barceloně velké problémy se spotřebou paliva, která souvisela s nestandardními podmínkami (při závodní simulaci během testů se nemusíte potýkat se soupeři) i novým povrchem (větší grip a tedy rychlost) apod.

Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Závodní simulace zkresluje obrovská spotřeba paliva

Sebastian Vettel výsledky simulací bagatelizuje. „Naši konkurenti z Mercedesu a Red Bullu používali pro své závodní simulace jeden typ pneumatik (střední), což během grand prix nemůžete udělat,“ řekl Vettel, kterého cituje Motorsport.com. „Má to dopad na strategii a nakonec i na výsledek.“

„Myslím, že v SF71H máme dobrý základ. Nyní budeme muset pracovat na vývoji, abychom ho dále poznávali a zlepšili jeho potenciál.“

Technická analýza vozu Ferrari SF71H

Technická analýza vozu Ferrari SF71H

„Mám velkou důvěru v náš tým, vím, jak zkušení a oddaní jsou chlapi v Maranellu.“ 

Vettel se pochlubil čísly z testů, kde Ferrari odjelo 4323 km. Čtyřnásobný mistr světa odjel za jeden den 188 kol, což je 875 km. 

„U vozu se nevyskytly žádné závažné problémy a já se řízením bavil. Nemohu se dočkat, až budu v Austrálii. Jakmile se tam dostaneme, budeme všichni jezdit a závodit za stejných podmínek.“

„A jak jsem již řekl, mám velkou důvěru v naše auto.“

Foto: Getty Images / Charles Coates 

Další článek: V první letošním závodě IndyCar došlo k 366 předjetím

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen