Formule 1 má za sebou první kvalifikaci, ve které týmy nemohly používat kvalifikační režim. Mercedes přesto získal pohodlně první řadu.
Musíme si počkat pár kvalifikací, aby bylo zřejmé, jaký dopad bude mít zákaz kvalifikačních režimů na rozložení sil. V Monze se ale zásadní překvapení neodehrálo. Možná překvapil Racing Point, který i přes zákaz kvalifikačních režimů získal dobrý výsledek. Naopak propad Red Bullu s tím spíše nesouvisí.
„Způsob, jakým pracujeme, je o získávání výkonu a o tom, že jsme jako organizace adaptabilní, abychom čelili všem možným situacím, které nastanou,“ řekl v sobotu Toto Wolff, kterého cituje Motorsport.com.
„Jakmile bylo jasné, že lobby proti našemu kvalifikačnímu režimu vzrostla, mnohem dříve, než byla vydána technická směrnice podle pravidel, posunuli jsme vývojovou práci směrem k této situaci.“
„Dnes jsme poprvé viděli, jak se úroveň výkonu mezi týmy změnila a existují některé zajímavé výsledky.“
„Věděli jsme, že se to blíží, a jakmile jsme věděli, že se to blíží, řekli jsme si: ‚Dobře, využijme to jako příležitost‘“
„Myslím si, že máme skvělou organizaci a mentalita v Brixworthu byla skvělá. Celkově jsme ztratili jen velmi málo kvalifikačního výkonu, ale v závodě jsme získali hodně výkonu. V závodě můžeme jet s motorem mnohem tvrději.“
„Dokážeme toho dosáhnout pouze pomocí velkého výzkumu a spousty testů na stolici. Zatím je to v pořádku. Uvidíme, jak to bude v dál.“