Na začátku sezóny jsem byl přemotivovaný, přiznal Ericsson

Na začátku sezóny jsem byl přemotivovaný, přiznal Ericsson

Marcus Ericsson byl podle svých slov ve stresu ze svých výsledků v úvodu sezóny, kvůli čemuž byl až přemotivovaný.

Sauber prožil po nepovedeném ročníku výborný vstup do letošní sezóny, když v Austrálii bodovali oba piloti, kteří mezi nejlepšími deseti dojeli také ve třetím podniku v Číně.

V obou případech však lépe dojel nováček ve formuli 1 Felipe Nasr, který z prvních tří závodů vytěžil 14 bodů, zatímco Ericsson pouze pět.

Švédský pilot přiznal, že po náročné premiérové sezóně u Caterhamu neměl moc vysoké sebevědomí. O to více se snažil zapůsobit na svůj nový tým.

„S Caterhamem jsem strávil náročný rok, kde jsem byl většinou na chvostu, a i když si to nechci přiznat, tak to srazí vaše sebevědomí,“ řekl Autosportu.

„Je to docela obtížné, když strávíte celý rok vzadu, myslím ale, že příchod do Sauberu pro mě byl velkou změnou a obrovským krokem vpřed.“

„Ze začátku, pokaždé když jsem byl na trati, tak jsem chtěl ukázat, co dokážu, a myslím, že jsem to přehnal. Až příliš jsem tlačil, byl jsem přemotivovaný a trochu ve stresu. Byl jsem ve stresu vždy, když jsem nebyl před svým týmovým kolegou a příště jsem se snažil o to víc. Bylo to jako lavina.“

Problém si Ericsson uvědomil v období Velké ceny Kanady a začal proto dělat změny ve svém přístupu.

„Někdy kolem Kanady jsem si sedl s lidmi kolem mě a snažili jsme se na to podívat jako na celek, co je správné a co špatné,“ popsal.

„Shodli jsme se, že můj mentální přístup nebyl správný, a to hlavně na začátku sezóny. Pro přípravu na kvalifikaci a závod máte tři volné tréninky, ale nezískáváte v nich žádné body. Myslím, že přesně v tomhle byl na začátku roku můj problém po mentální stránce.“

„Neustále jsem chtěl ukazovat, čeho jsem schopen, pak jsem změnil svůj přístup a soustředil jsem se více na to, abych byl připraven na kvalifikaci a závod, místo toho, abych sledoval časy a výkony ostatních.“

„Více jsem se soustředil sám na sebe a na to, abych vůz nastavil tak, jak jsem chtěl. Když pak nastal čas kvalifikace, byl jsem přesvědčen o tom, že vůz je nastaven tak, jak chci. To byla pro mě největší změna a najednou jsem byl i mnohem klidnější.“

Foto: Getty Images / Lars Baron

Doporučujeme

Články odjinud