Na Yas Marině vládlo BMW, týmy Scuderia Praha i ARC Bratislava dokončily po problémech | Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Na Yas Marině vládlo BMW, týmy Scuderia Praha i ARC Bratislava dokončily po problémech

Týden po vítězné premiéře nového vozu přišla další radost. Pokračování sezony šampionátu 24H Series v Abú Zabí opět ovládlo BMW se svým továrním týmem WRT. I přes problémy byly v cíli klasifikovány i vozy týmů Scuderia Praha a ARC Bratislava.

Po startu šestihodinového závodu na trati F1 Yas Marina se do čela z druhého místa na roštu rychle probojoval bývalý ruský pilot F1 Sergej Sirotkin. Někdejší jezdec Williamsu si na čele za volantem Mercedesu AMG GT3 #7 týmu SMP Racing vybudoval až desetisekundový náskok. Sirotkinův skvělý úvod ale nakonec ruské formaci na pódium nestačil. Mercedes v barvách SMP Racing dokončil závod pod dohledem majitele týmu a vlivného ruského podnikatele Borise Rotenberga na čtrnáctém místě. Členem posádky „ruského“ Mercedesu byl i další z bývalých pilotů F1 Vitalij Petrov.

V závodech 24H Series je zpravidla klíčem k úspěchu co největší vyrovnanost všech pilotů závodní posádky, kterou tentokrát v Abú Zabí prokázala trojice Charles Weerts, Timur Boguslavskij, Yasser Shahin. Belgický tovární pilot, rychlý Rus a australský gentleman, který loni závodil ve WEC, společně vyhráli šestihodinovku na Yas Marině s novým BMW M4 GT3 EVO #32 pod hlavičkou The Bend Team WRT. Nově uvedená verze „emčtyřky“ tak získala druhé vítězství ze dvou podniků v Emirátech, před týdnem v Dubaji se s tímto vozem radovali z výhry ve čtyřiadvacetihodinovce Max Hesse, Daniel Harper, Ben Tuck, Al Faisal Al Zubair a Darren Leung.

Druzí v Abú Zabí dojeli Gabriele Piana, Sergej Stoljarov, Viktor Šajtar a Sergej Borisov, kteří se střídali za volantem Mercedesu AMG GT3 #16 týmu Winward Racing. V samotném posledním kole závodu pak třetí místo pro McLaren 720S GT3 #33 a své parťáky Michaela Portera a Andrew Gilberta vybojoval Thomas Ikin. Britský pilot se v drsném souboji kolo na kolo dostal před Porsche #80 pilotované Joelem Sturmem. Němcovo Porsche v souboji utrpělo značné poškození na pravé straně karoserie, a nakonec na něj zbylo jen šesté místo.

Od českého týmu Scuderia Praha se po čtyřiadvacetihodinovce v Dubaji odpojil Dennis Waszek, v Abú Zabí se tak v kokpitu Ferrari 296 GT3 #56 střídal pouze Josef Král s otcem a synem Miroslavem a Matúšem Výbohovými. Pražská stáj tentokrát naštěstí nemusela během závodu řešit výměnu porouchané převodovky, česko-slovenskou posádku však trápily problémy s brzdami a nakonec obsadila 21. místo absolutně, 19. příčku v rámci elitní třídy GT3 a 9. pozici v podkategorii GT3 Pro-Am. Podle slov Josefa Krále bylo cílem týmu pro oba arabské závody nasbírat co nejvíce dat a zkušeností do celé sezony. Tým Scuderia Praha bychom letos měli vídat v závodech 24H Series pravidelně.

Josef Král hodnotí závod na Yas Marině: 

V Abú Zabí rovněž závodila slovenská stáj ARC Bratislava několikanásobného účastníka 24 hodin Le Mans Mira Konopky. Legendární slovenský pilot se v posádce svého Lamborghini Huracan GT3 #44 poprvé střídal s oběma svými syny Matějem a Adamem, žluté „Lambo“ ale nakonec pod šachovnicovou vlajkou neprojelo. Přibližně 15 minut před koncem u slovenského vozu selhalo pravé zadní zavěšení a krátce před cílem tak museli mechanici Konopkovo Lamborghini zatlačil do garáže. V konečných výsledcích bylo nakonec klasifikováno na 31. místě absolutně, na 22. pozici v rámci GT3 a na 4. příčce v rámci GT3 Am.

Sezona 24H Series bude pokračovat od 21. do 23. března v italském Mugellu, kde se pojede dvanáctihodinovka.

Doporučujeme

Články odjinud