Na vstup do F1 budeme připraveni, zatím jedeme podle plánu, říká šéf Cadillacu | Foto: Cadillac F1

Foto: Cadillac F1

Na vstup do F1 budeme připraveni, zatím jedeme podle plánu, říká šéf Cadillacu

Do formule 1 v příštím roce vstoupí americký tým Cadillac. Šéf tvořícího se týmu tvrdí, že přípravy na tento krok jdou zatím podle plánu.

Pokud nenastane nic neočekávaného, v F1 v příštím roce uvidíme jedenáct týmů.

Královna motorsportu přivítá nového účastníka – tým Cadillac, jenž dostal zelenou k tomu, aby startovní rošt rozšířil (a to jak od FIA, tak od samotné F1).

V čele týmu Cadillac, který je pokračovatelem projektu, za nímž stál původně Michael Andretti, se nachází britský obchodník Graeme Lowdon.

Lowdon není v padoku F1 neznámou tváří, když v minulosti šéfoval týmu Virgin/Marussia a dnes je také manažerem závodníka Kuan-jü Čou, toho času rezervního pilota Ferrari.

Podle Lowdona je odpověď na otázku, zda bude Cadillac na příští sezonu připraven, jednoznačná.

„O tom se nemusíme vůbec bavit,“ uvedl Brit, jehož slova cituje Autosport.

„Jednou z nejlepších věcí na automobilových závodech jsou nepřekročitelné termíny. Nikdo nás nenechá zúčastnit se první velké ceny o týden později. Všichni si dobře uvědomují, že hodiny tikají. Máme sdílený kalendář s několika klíčovými daty, které se týkají například návrhu vozu nebo testování komponentů, a v tuto chvíli se držíme plánu,“ prohlásil dále Lowdon.

F1 však není pouze o termínech, ale také o lidech, na kterých týmy stojí. Cadillac proto ve velkém nabírá nové pracovníky. Ti přitom budou sídlit různě po světě, jelikož tým má základy jak v USA (v Indianapolis a v Charlotte), tak v Evropě (v Silverstone).

„Myslím, že se k nám teď v průměru připojuje více než jeden človek denně. Jsou to opravdu kvalitní lidé, s mnohými jsem už v minulosti pracoval,“ přiblížil Lowdon, v jehož týmu nechybí například ani zkušený inženýr Pat Symonds.

Otázkou nicméně i nadále zůstává, kdo bude monoposty amerického týmu řídit. 

Tým přirozeně preferuje, aby měl ve svých řadách alespoň jednoho amerického jezdce, ale podle Lowdona to není bezpodmínečně nutné.

„Jezdce budeme vybírat podle zásluh. To ovšem neznamená, že takový jezdec nemůže mít také americký pas. Máme z čeho vybírat,“ řekl.

Z amerických závodníků by mohl mít tým zájem například o hvězdu IndyCar Coltona Hertu, ale ten zatím nemá zajištěnou superlicenci. Stáj nejspíš bude usilovat i o podpis zkušeného závodníka, v tomto smyslu by se mohli nabízet například Sergio Pérez či Valtteri Bottas.

Doporučujeme

Články odjinud