Na vodě se za safety carem startuje i kvůli pneumatikám, říká Massa

V případě deště se v poslední době startují závody formule 1 za safety carem. Podle Felipeho Massy je to mimo bezpečnosti také kvůli mokrým pneumatikám Pirelli.
Na vodě se za safety carem startuje i kvůli pneumatikám, říká Massa

Bezpečnost formule 1 se neustále zlepšuje, v posledních letech jsou diváci F1 ale také svědky toho, že ředitel závodu Charlie Whiting velmi často kvůli dešti do průběhu velké ceny zasáhne.

Podle Massy je to i kvůli pneumatikám. „Problémem na těchto pneumatikách je aquaplaning,“ řekl Brazilec.

Na jeho slova reaguje Mario Isola z Pirelli. „Mokré pneumatiky jsou vyvíjeny na jízdu na mokré trati,“ řekl. „Vidět to bylo například v tréninku na GP USA, kdy hodně pršelo, a pneumatiky v těchto podmínkách fungovaly. V mnoha závodech jsme ale viděli přerušení kvůli nízké viditelnosti.“

Dalším důvodem nezajímavých startů je možná snaha Whitinga o co největší bezpečnost při závodění na mokru.

„Myslím, že počítáme s větší bezpečnostní rezervou než je obvyklé,“ dodává svůj názor jezdec Sauberu Felipe Nasr.

Kolik litrů vody za sekundou odvedou pneumatiky v F1?

Kolik litrů vody za sekundou odvedou pneumatiky v F1?

„Nejlepším příkladem je Velká cena Velké Británie, kde jsme my jezdci cítili, že jsme mohli vystartovat minimálně o dvě kola dříve. Rozhoduje o tom FIA, my jim ale už předtím vyjádřili náš názor.“

Whiting stížnosti jezdců chápe a dodává, že bezpečnost jezdců je pro něj prvořadá.

„Víme, že jezdci neradi jezdí na pneumatikách do mokra,“ řekl Whiting. „Nemají takovou hloubku dezénu a objeví se aquaplaning, tohle všechno musíme brát v potaz.“

„Víme, že jízda na mokru není snadná, to ale nebyla nikdy a ani náznakem to neděláme z jiného důvodu, než abychom se pokusili zajistit, aby jezdci nedostávali aquaplaning.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Ocon nečekal, že šance ve F1 přijde tak brzy

18:46 | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.
18:15 | Roman Staněk byl odpoledne v Jerezu nejrychlejší v testech... formule 3 měla v datech chybu. Opravujeme to...
10:55 | Testy F3 online: odkaz

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10