Na vodě se za safety carem startuje i kvůli pneumatikám, říká Massa

Na vodě se za safety carem startuje i kvůli pneumatikám, říká Massa

V případě deště se v poslední době startují závody formule 1 za safety carem. Podle Felipeho Massy je to mimo bezpečnosti také kvůli mokrým pneumatikám Pirelli.

Bezpečnost formule 1 se neustále zlepšuje, v posledních letech jsou diváci F1 ale také svědky toho, že ředitel závodu Charlie Whiting velmi často kvůli dešti do průběhu velké ceny zasáhne.

Podle Massy je to i kvůli pneumatikám. „Problémem na těchto pneumatikách je aquaplaning,“ řekl Brazilec.

Na jeho slova reaguje Mario Isola z Pirelli. „Mokré pneumatiky jsou vyvíjeny na jízdu na mokré trati,“ řekl. „Vidět to bylo například v tréninku na GP USA, kdy hodně pršelo, a pneumatiky v těchto podmínkách fungovaly. V mnoha závodech jsme ale viděli přerušení kvůli nízké viditelnosti.“

Dalším důvodem nezajímavých startů je možná snaha Whitinga o co největší bezpečnost při závodění na mokru.

„Myslím, že počítáme s větší bezpečnostní rezervou než je obvyklé,“ dodává svůj názor jezdec Sauberu Felipe Nasr.

„Nejlepším příkladem je Velká cena Velké Británie, kde jsme my jezdci cítili, že jsme mohli vystartovat minimálně o dvě kola dříve. Rozhoduje o tom FIA, my jim ale už předtím vyjádřili náš názor.“

Whiting stížnosti jezdců chápe a dodává, že bezpečnost jezdců je pro něj prvořadá.

„Víme, že jezdci neradi jezdí na pneumatikách do mokra,“ řekl Whiting. „Nemají takovou hloubku dezénu a objeví se aquaplaning, tohle všechno musíme brát v potaz.“

„Víme, že jízda na mokru není snadná, to ale nebyla nikdy a ani náznakem to neděláme z jiného důvodu, než abychom se pokusili zajistit, aby jezdci nedostávali aquaplaning.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud