Na umístění DRS do poslední zatáčky FIA v Zandvoortu odvahu nenašla | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Na umístění DRS do poslední zatáčky FIA v Zandvoortu odvahu nenašla

FIA uveřejnila rozmístění DRS zón na okruhu Zandvoort.

Klasický okruh v pěkném prostředí. Zandvoort musí oku fanouška lahodit. Je zde však jeden problém – mnoho lidí je hodně skeptických, že na okruhu bude možné ve větší míře předjíždět.

Zandvoort prošel úpravami. Jedna z nich se týká poslední zatáčky, která je klopená a to dost výrazně – 18 stupňů je dvojnásobek klopení z Indianapolis. 

Klopení by mohlo s trochou nadsázky zatáčku narovnat. Podle simulací by se mohlo jet až 340 metrů zatáčky na plný plyn, což není rozhodně málo, zvláště, když uvážíme, že následující hlavní rovinka má 678 metrů.

Existovala možnost, že část zatáčky pojedou jezdci s otevřeným DRS, což by mohlo zvýšit pravděpodobnost, že se se na konci rovinky naskytnou příležitosti k předjetí. Nakonec se tak ale nestane.

„Takové je rozhodnutí FIA,“ řekl šéf okruhu Jan Lammers, kterého cituje Motorsport.com. „Chtějí zjistit, jak to letos půjde, shromáždit data v reálném provozu. Nechtějí riskovat, což je to v tomto prvním ročníku po 36 letech pochopitelné.“

Detekční bod první DRS bude na vjezdu do 10. zatáčky. Aktivační bod bude 50 metrů za touto zatáčkou. Druhý detekční bod bude 15 metrů před 13. zatáčkou a aktivační 30 metrů za 14. (poslední) zatáčkou. 

Zandvoort_Circuit_vector_map.jpg
Foto: Anthony Alessio TralongoCC BY-SA 4.0

Doporučujeme

Články odjinud