Na startu to byla moje chyba, říká Vettel

Sebastian Vettel z Ferrari nedokázal využít startu z pole position k vítězství ve Velké ceně Japonska formule 1. V cíli obsadil druhé místo.
Na startu to byla moje chyba, říká Vettel

Vettelovi se nepovedl start. Se svým ferrari se rozjel ještě před zhasnutím červených světel, okamžitě však znovu zastavil a následně se po jejich zhasnutí rozjel znovu. Jeho zaváhání využil Valtteri Bottas k posunu na první místo.

„Světla svítila dlouho, ale byla to moje chyba. Bylo to horší, než kdybych měl jen špatný start. Byl to opravdu špatný start. Ztratil jsem tam,“ přiznal po závodě.

Přesto si Vettel nemyslí, že na Suzuce mohl reálně s jezdci Mercedesu bojovat o vítězství.

„Bylo to obtížné, protože mercedesy byly v závodě celkem rychlé. Měli více rychlosti. Valtteri na konci prvního stintu letěl, Lewis (Hamilton) se pak pokusil o jednu zastávku. Nakonec jsem věděl, že vyjede za mnou. Snažil jsem se mít dobré výjezdy v místech, kde by mohl zaútočit. Mohli více taktizovat, protože měli jedno auto v pohodě na čele. Nebyli jsme pro něj hrozbou, trochu nám chyběla rychlost.“

Komisaři Vettelův start nepotrestali

I přesto, že se Vettelův vůz na startu pohnul ještě před zhasnutím červených světel, nebyl sportovními komisaři penalizován.

„Sportovní komisaři shlédli videozáznam a zprávu o ulitém startu na základě informací z transpordéru schváleného a dodávaného Mezinárodní automobilovou federací (FIA) do každého vozu,“ stojí v prohlášení.

„Ačkoliv video ukazuje určitý pohyb, tento pohyb byl v rámci přijatelné tolerance systému pro ulité starty ve F1.“

Z toho je pravděpodobné, že Vettel dokázal zastavit a přerušit předčasný start ještě předtím, než transpordér předčasný start stihl zaznamenat.

Leclerc kolidoval v prvním kole s Verstappenem

Závod druhého pilota Ferrari Charlese Leclerca poznamenala kolize v prvním kole.

Monačan ve druhé zatáčce zboku narazil do vozu Maxe Verstappena z Red Bullu, při čemž si poškodil přední křídlo a musel do boxů na jeho výměnu. Verstappen kvůli poškození ze závodu následně odstoupil, zatímco Leclerc mohl po výměně křídla pokračovat a dojel na šestém místě.

Po závodě byl však spolu s Verstappenem předvolán před sportovní komisaře.

„Když jsem byl za Sebem a Lewisem, byl jsem nedotáčivý. A pak jsme se střetli. Nevím, neviděl jsem celou situaci z vnějšího pohledu. Z auta se to zdálo jako zrádná situace,“ řekl Leclerc.

„Po incidentu v prvním kole jsme věděli, že závod bude velmi obtížný. Při předjíždění jsem zažil celkem hodně zábavy, ale šesté místo není tím, kde jsem chtěl skončit. Je to zklamání.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Sainz Jr. pátý, Norris doplatil na kolizi v prvním kole

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10