Na Sebringu suverénně zvítězili Alonso, Buemi a Nakadžima

Na Sebringu suverénně zvítězili Alonso, Buemi a Nakadžima

Fernando Alonso, Sébastien Buemi a Kazuki Nakadžima suverénně ovládli šestý závod „supersezóny“ FIA WEC, kterým byl tisícimílový podnik na americkém Sebringu. Posádka Toyoty TS050 Hybrid #8 získala ve WEC svůj první triumf od loňského Le Mans.

Alonso s Nakadžimou získali pro Toyotu #8 již pole position v kvalifikaci, ve které zaznamenal španělský pilot dokonce nový rekord okruhu v hodnotě 1:40.124. Dosavadní kvalifikační rekord Marcela Fässlera s vozem Audi R18 e-tron quattro LMP 1 1:43.886 z roku 2013 tak byl překonán téměř o čtyři sekundy.

Do závodu odstartovaly Toyoty #8 a #7 z první řady a ihned si začaly vypracovávat náskok na prototypy týmů SMP Racing, Rebellion Racing a DragonSpeed. Díky drobným chybkám Jose Marii Lopeze však začala také Toyota #7 zaostávat za sesterskou „osmičkou“.

Toyota #8 si na druhý vůz japonského týmu najela nejprve desetisekundový náskok, který Nakadžima, Alonso i Buemi udržovali ve prospěch svého prototypu.

Závod na Sebringu začal v 16:00 tamního času a jel se na osm hodin, což znamenalo, že relativně dlouhá část se odehrávala za tmy. Právě po západu slunce nakonec došlo k rozhodujícím momentům tisícimílového závodu.

Jose Maria Lopez musel po polovině závodu s Toyotou #7 na neplánovanou zastávku ke svým mechanikům. Jeho Toyota měla viditelně poškozenou oblast kolem levého zadního kola, což si vyžádalo delší opravu na boxové uličce.

Díky opravám zaostal prototyp #7 za vedoucím vozem #8 o dvě kola, která již nikdo z posádky „sedmičky“ nedokázal smazat.

Pro vítězství na Sebringu si tak dojeli Alonso, Nakadžima a Buemi s Toyotou TS050 Hybrid #8. Závod za tuto posádku za safety carem po nehodě vozu LMP 2 dojížděl Kazuki Nakadžima, který se dokázal bez problémů vypořádat i s hustým deštěm, který Sebring zkrápěl v poslední půl hodině a donutil všechny týmy k přezutí na mokré pneumatiky.

Za vítěznou Toyotou #8 dojela posádka sesterského vozu #7 v tradičním složení Jose Maria Lopez, Kamuj Kobajaši, Mike Conway. Na třetí stupínek v cíli vystoupili podruhé v řadě piloti prototypu BR Engineering BR1 #11 týmu SMP Racing Michajl Aljošin a Vitalij Petrov, které na Sebringu doplnil ještě navrátilec do WEC Brendon Hartley.

Podobně suverénní výkon jako vítězná Toyota předvedli ve třídě LMP 2 také David Heinemeier Hansson, Jordan King a Will Stevens, kteří stylem start – cíl zvítězili ve své kategorii s prototypem Oreca 07 Gibson #37 týmu Jackie Chan DC Racing.

Precizní mechanici dopomohli k vítězství Porsche v LMGTE – PRO

Nejzajímavější průběh nabídl dnešní závod ve třídě LMGTE – PRO, kde v průběhu celých osmi hodin bojovaly na čele tovární vozy Porsche, BMW a Ford.

Po prvním vítězství v sezóně pro BMW sahali Martin Tomczyk, Nicky Catsburg a Alexander Sims s vozem M8 GTE #81, kteří v závěrečné hodině soupeřili především s jezdci Porsche #91 Gianmariou Brunim a Richardem Lietzem.

Po započetí intenzivního deště v poslední půlhodině závodu bylo jasné, že oba vozy budou muset zajet do boxů pro pneumatiky se vzorkem.

Během zastávky odvedli lepší práci mechanici Porsche, díky čemuž se na první místo dostal Gianmaria Bruni s vozem #91, kterého však za hustého lijavce těsně stíhal Nicky Catsburg za volantem BMW #81.

Catsburg se však k rozhodujícímu útoku na Bruniho nedostal, po nehodě Loica Duvala s prototypem LMP 2 týmu TDS totiž na trať vyjel safety car a závod již nebyl restartován.

Na Sebringu tak zvítězilo Porsche 911 RSR #91 posádky Gianmaria Bruni, Richard Lietz před druhým BMW M8 GTE #81 trojice Martin Tomczyk, Nicky Catsburg, Alexander Sims a třetí pozici v LMGTE – PRO obsadili Andy Priaulx, Harry Tincknell a Jonathan Bomarito s vozem Ford GT #67.

Ve třídě LMGTE – AM na Sebringu zvítězili Matt Campbell, Julien Andlauer a Christian Ried s vozem Porsche 911 RSR #77 týmu Dempsey-Proton Racing.

Foto: Toyota Motorsport GmbH

Doporučujeme

Články odjinud