Již téměř před rokem uveřejnila FIA plány na zavedení nových, jednodušších pohonných jednotek, které by neměly obsahovat MGU-H. Pokud by FIA tyto nové technické předpisy chtěla skutečně přivést k životu, tak by podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula neměla dále váhat. Problémem by však mohla být i přetrvávající nechuť automobilek…
Plány FIA na nové pohonné jednotky dostávají trhliny. Plánované zjednodušení konceptu a snížení finančních nákladů mělo přilákat nové výrobce, žádný nový „hráč“ v oblasti motorů však na obzoru není. Současní výrobci motorů ve formuli 1 by navíc preferovali pouze „upgrady“ současné specifikace pohonných jednotek.
O návrhu nových pravidel pro pohonné jednotky se prostřednictví videokonference diskutovalo mezi zástupci automobilek, FIA a F1 naposledy minulý týden. Na celou problematiku má pochopitelně vlastní názor i boss Renaultu Cyril Abiteboul.
„Pokud chceme od roku 2021 mít kompletně nové předpisy pro pohonné jednotky, tak čas běží,“ řekl šéf francouzské stáje pro motorsport.com.
„Probíhající letní přestávka by měla být tím nejzazším termínem, kdy by se v této věci mělo rozhodnout. Myslím, že není žádným tajemstvím, že dvěma největšími hnacími motory pro možnou změnu konceptu pohonných jednotek byly za a) možný vstup nové automobilky do F1 a za b) situace v Red Bullu.“
„Red Bull a Toro Rosso velmi lobovali za zavedení nových pravidel, protože jim bylo jasné, že nezávisle na naší situaci budou oni muset přemýšlet o té své.“
„V současnosti tedy platí, že Red Bull našel nového partnera v Hondě a zároveň na obzoru není žádný nový možný dodavatel motorů. Tyto faktory snížily nutnost zavedení nových technických regulí pro pohonné jednotky.“
Podle Abiteboula automobilky v současnosti nacházejí v otázce pohonných jednotek shodu.
„V současnosti řešíme detaily, obecně si ale myslím, že všichni souhlasíme se zachování současných pravidel. Myslíme si, že se současnou platformou můžeme odvést více dobré práce.“
„Podle našeho názoru musíme změnit pohonné jednotky především z jiných důvodů, konkrétně kvůli vylepšení samotných závodů, kvůli show, kvůli zákaznickým týmům a kvůli snižování nákladů automobilek.“
Foto: Getty Images / Dan Istitene