Kvůli stále narůstajícímu počtu velkých cen v rámci sezóny formule 1 budou muset týmy brzy začít střídat své zaměstnance, myslí si manažer týmu Toro Rosso Graham Watson.
Kalendář formule 1 se v posledních letech rozšiřuje a letos má potřetí za poslední čtyři roky 21 závodů. Od sezóny 2020 se bude nově jezdit ve Vietnamu a vlastník formule 1, společnost Liberty Media, se snaží získat další nové závody. Dlouho se například mluví o velké ceně v Miami.
Týmy formule 1 mají obvykle na každém závodě základní tým svých zaměstnanců. Pokud se však bude kalendář i nadále rozšiřovat, bude podle Watsona potřeba udělat v tomto ohledu určité změny.
„Upřímně, myslím, že jsme skoro tam,“ odpověděl na to, zda podle něj týmy musí přemýšlet nad zavedením systému střídání zaměstnanců.
„Už jsme s tím střídáním trochu začali ve většině oddělení, abychom to udrželi. U závodních mechaniků je však situace trochu složitější. Pro příští rok je v plánu nový závod ve Vietnamu,“ připomíná Watson.
„Pokud tak budeme mít celkem 22 závodů, myslím, že budeme muset vážně začít přehodnocovat, jak budeme pracovat s personálem na trati. Součástí mojí práce je také udržet motivaci. Snažím se klukům poskytnout co nejvíce volna, ale vzhledem k tomu, jak je kalendář plný, to není jednoduché.“
Polovina zaměstnanců Hondy bude pracovat s Red Bullem
Watson také řekl, že polovina zaměstnanců Hondy v rámci Toro Rosso byla pro letošní rok přesunuta k Red Bullu, který bude od letošní sezóny využívat pohonných jednotek Honda.
„Nechali jsme si 50 procent zaměstnanců Hondy, kteří s námi pracovali v roce 2018, a Red Bull dostal dalších 50 procent. Oba týmy tak mají polovinu lidí z roku 2018 a polovinu nových zaměstnanců Hondy. Myslím, že je to nejlepší a nejspravedlivější přístup,“ říká.
„Vzhledem k tomu, že máme nové lidi, musíme je co nejlépe začlenit do týmu a najít osvědčené postupy, abychom efektivně spolupracovali. Pokud nás minulost něco naučila, tak by tohle měl být jednoduchý proces a do konce prvních testů se budou všichni navzájem znát,“ věří Watson.
Foto: Getty Images / Peter Fox