Na rozšiřující se kalendář musí týmy reagovat střídáním zaměstnanců

Kvůli stále narůstajícímu počtu velkých cen v rámci sezóny formule 1 budou muset týmy brzy začít střídat své zaměstnance, myslí si manažer týmu Toro Rosso Graham Watson.
Na rozšiřující se kalendář musí týmy reagovat střídáním zaměstnanců

Kalendář formule 1 se v posledních letech rozšiřuje a letos má potřetí za poslední čtyři roky 21 závodů. Od sezóny 2020 se bude nově jezdit ve Vietnamu a vlastník formule 1, společnost Liberty Media, se snaží získat další nové závody. Dlouho se například mluví o velké ceně v Miami.

Týmy formule 1 mají obvykle na každém závodě základní tým svých zaměstnanců. Pokud se však bude kalendář i nadále rozšiřovat, bude podle Watsona potřeba udělat v tomto ohledu určité změny.

F1 si registrovala nové ochranné známky pro asijské závody

F1 si registrovala nové ochranné známky pro asijské závody

„Upřímně, myslím, že jsme skoro tam,“ odpověděl na to, zda podle něj týmy musí přemýšlet nad zavedením systému střídání zaměstnanců.

„Už jsme s tím střídáním trochu začali ve většině oddělení, abychom to udrželi. U závodních mechaniků je však situace trochu složitější. Pro příští rok je v plánu nový závod ve Vietnamu,“ připomíná Watson.

„Pokud tak budeme mít celkem 22 závodů, myslím, že budeme muset vážně začít přehodnocovat, jak budeme pracovat s personálem na trati. Součástí mojí práce je také udržet motivaci. Snažím se klukům poskytnout co nejvíce volna, ale vzhledem k tomu, jak je kalendář plný, to není jednoduché.“

Polovina zaměstnanců Hondy bude pracovat s Red Bullem

Watson také řekl, že polovina zaměstnanců Hondy v rámci Toro Rosso byla pro letošní rok přesunuta k Red Bullu, který bude od letošní sezóny využívat pohonných jednotek Honda.

„Nechali jsme si 50 procent zaměstnanců Hondy, kteří s námi pracovali v roce 2018, a Red Bull dostal dalších 50 procent. Oba týmy tak mají polovinu lidí z roku 2018 a polovinu nových zaměstnanců Hondy. Myslím, že je to nejlepší a nejspravedlivější přístup,“ říká.

„Vzhledem k tomu, že máme nové lidi, musíme je co nejlépe začlenit do týmu a najít osvědčené postupy, abychom efektivně spolupracovali. Pokud nás minulost něco naučila, tak by tohle měl být jednoduchý proces a do konce prvních testů se budou všichni navzájem znát,“ věří Watson.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: V pondělí začínají testy: jezdecké sestavy a předpověď počasí

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web

GP Belgie 2019

Pátek 30. srpna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 31. srpna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. září 2019
Závod 15.10