Na rozdíl ode mě Alonso loni v simulátoru nepracoval, tvrdí Massa

Felipe Massa říká, že ze závodních jezdců Ferrari byl minulý rok sám, kdo pracoval na vývoji auta v simulátoru. Ale hlavní příčinu neúspěchu v tom nevidí.
Na rozdíl ode mě Alonso loni v simulátoru nepracoval, tvrdí Massa

Massa zavítal domů do Brazílie, kde s médii probírá nejen svoji novou kariéru u Williamsu. Došlo při tom i na Ferrari.

"Williams mi naslouchá," vysvětloval své nadšení z nového zaměstnavatele. "To ale neznamená, že mě Ferrari neposlouchalo. Poslouchalo mě velmi dobře."

"Loni jsem pracoval na vývoji vozu, prakticky jsem byl jediný závodní pilot v simulátoru, protože Alonso do simulátoru nechodil."

Neúspěch Scuderie ale připisuje něčemu jinému. "Častokrát jsme viděli, že aerodynamický tunel nefunguje tak, jak by měl. Na většině Grand Prix jsme měli nové díly, ale ty na voze nefungovaly."

"Já jsem na tom pracoval, ale z pohledu vývoje nebyl rok 2013 dobrý. A to ne kvůli práci jezdců, ale kvůli aerodynamickému tunelu. Ferrari začalo konkurenceschopně, ale skončilo s autem, které konkurenceschopné nebylo."

"A to mělo bez pochyb dopady na konečný výsledek. Red Bull začal s konkurenceschopným vozem, ale skončil ještě s mnohem lepším. Vývoj je hodně důležitý a v sezóně znamená hodně. Aerodynamický tunel nefungoval, to bylo jasné."

A jaké vidí Massa rozdíly mezi Williamsem a Ferrari? "Všechno je jiné, dokonce i způsob mluvení. Italové nemůžou mluvit bez rukou. Vzpomínám si, že když jsem byl u Sauberu, podlaha (v garáži) byla tak čistá, že jste z ní mohli jíst."

"Auto přijelo do boxů špinavé a odjelo čisté. U Ferrari přijede černé a odjede černé. Je to italský, latinský způsob. Na některých věcech záleží víc než na jiných. Já jsem stejný, Italové jsou podobní Brazilcům. Williams je spíš jako Sauber, i co se mluvení týče. Je to vážnější tým."

Diskuze (82) Další článek: U Ferrari vládne opatrný optimismus
13:52 | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
11:45 | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.
12. října | Kvalifikace na první závod F3: Pole position získal Kuan Jü Čou. Armostrong 6., Schumacher 7., Ticktum 9.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10