Na Red Bull ztrácíme všude, zní z Mercedesu

Max Verstappen byl v Bahrajnu nejrychlejší ve všech trénincích, v kvalifikaci a vedl závod. Z vítězství se nakonec díky lepší strategii a chybě Verstappena radoval Hamilton. Podle Mercedesu ale tým ztrácí na Red Bull ve všech oblastech.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Na Red Bull ztrácíme všude, zní z Mercedesu | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

„Ve vztahu k nim nemáme skutečně žádné silné stránky,“ řekl hlavní traťový inženýr Mercedesu Andrew Shovlin

„Mnoho let jsme se mohli spolehnout na rychlost na rovinkách, na rychlé zatáčky nebo na navazující zatáčky, ale když se na to podíváte tady, tak jsme na ně nikde nezískali čas.“

Problematická čtvrtá zatáčka: (ne)hlídané traťové limity a vrácení pozice

Problematická čtvrtá zatáčka: (ne)hlídané traťové limity a vrácení pozice

„V zatáčkách, které jsou pro nás nejlepší, jsme na jejich úrovni a v ostatních jsou lepší než my. Je to jednoduché, potřebujeme rychlejší auto.“

Vývoj vozu je letos omezen hned ve třech oblastech: v průběhu sezóny se nesmí vyvíjet pohonná jednotka, zmrazena je část vývoje vozu a týmy se musí věnovat vývoji vozu pro rok 2022.

„Musíme se podívat na jemnější oblasti spojené s jízdními vlastnostmi,“ řekl Shovlin. „V této sezóně to bude více než obvykle o drobných zlepšeních.“

„Neočekávám, že bychom dokázali vůz vyvinout do stavu, ve kterém bychom se mohli dostat jasně dopředu. Doufejme, že se to nepovede ani Red Bullu.“

Zatím to vypadá, že změny pravidel v oblasti podlahy ovlivnily vozy s nízkým sklonem nejvíce. To se týká Mercedesu, který má nízký sklon a netýká Red Bullu, který tradičně jezdí s velkým sklonem.

Podle Shovlina se s tím nedá nic dělat. „Určitě nelze říct, že zvedneme zadní část našeho vozu o 30 mm a budeme s tím pracovat, protože by to odepsalo sezónu... hodně bychom tím ztratili.“

Další článek: U Astonu Martin se zastávají Vettela po prvním nevydařeném závodě

14:16 | V Imole začalo pršet... zatím hlavně nad částí okruhu.
9:25 | Technický ředitel AlphaTauri Egginton uvedl, že převodovka ve voze Cunody skončila na dva kusy...
16:34 | Smazané časy v kvalifikaci. Devátá zatáčka (6krát): Gio, Per, Msc, Gas, Nor, Str. Patnáctá zatáčka (4krát): Lat, Gas, Vet, Str.
17. dubna | Déšť, který neměl přijít, přišel. #Imola

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00